Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müzik Sosyolojisine Giriş DKS 425 7 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, müzik sosyolojisine bir giriş yapıp, müziğin sosyoloji gözüyle incelenmesinin gösterilmesi, müzik ve müzikal kültürlerin farklı toplumsal yapılarla ilişkilerini tartışmak ve bunun için gerekli kuramsal ve yöntemsel çerçeveyi tanıtmaktır.

 

Dersin İçeriği

Müzik sosyolojisini oluşturan, altkültür gibi, çeşitli kuramlar ve bunların uygulama yöntemleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Müzik ve sosyoloji arasında bağlantı kurar.
2 Müzik sosyolojisi perspektifinden değerlendirme yapmaya başlar Bireysel Çalışma, Anlatım, Sözlü Sınavlar,
3 Müzik, kültür ve toplum üzerinden analiz yapar Tartışma, Grupla Çalışma, Sözlü Sınavlar,
4 Müzik ve sosyoloji araştırmalarına ilgi duyar Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müzik, sosyoloji nedir?
2 Disiplinler arası bir çalışma bağlamında müzik sosyolojisi nedir?
3 Müzik sosyolojisinin diğer disiplinler ile ilişkisi
4 Sosyolojinin diğer çalışma alanları nelerdir?
5 Toplum kavramsal olarak nedir? yaklaşımlar nelerdir?
6 Cemaat, topluluk, halk gibi genel kavramların tartışılması
7 Toplumsal rol modelleri nelerdir?
8 Toplumsallaşma nedir? müziğin toplumsallaşması nedir
9 Kültürel etkileşim tartışmalarının müzik üzerinden yapılması
10 Yabancılaşma nedir?
11 Müzik sosyolojisi üzerinden Türk müziğine bakış
12 Müzik sosyolojisi üzerinden halk müziğine bakış
13 Etkileşim bağlamında müzik sosyolojisi örnekleri
14 Bir müzik sosyoloğu gibi müziğe bakabilme becerisi
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim elemanı ders notları.

Ders Kaynakları

Ayas, Güneş. (2016). Müzik sosyolojisi: sorunlar-yaklaşımlar-tartışmalar. İstanbul: Doğu Kitabevi

Adorno, T. W. (2002). Essays on music. Londra: University of California

GÜVEN, Uğur Zeynep; ERGUR, Ali. (2014). Dünyada ve Türkiye’de Müzik Sosyolojisinin Yeri ve Gelişimi. Sosyoloji Dergisi, 3 (29), 1-27.

GÜNAY, E. (2006), Müzik Sosyolojisi, İstanbul: Bağlam Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir.
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur.
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur.
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Müzik ve sosyoloji arasında bağlantı kurar. 2 2 4 4
2 Müzik sosyolojisi perspektifinden değerlendirme yapmaya başlar 5 3 3
3 Müzik, kültür ve toplum üzerinden analiz yapar 5 4 5 5
4 Müzik ve sosyoloji araştırmalarına ilgi duyar 2 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5