Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri | BAY 401 | 7 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHİR MAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MAHİR MAK, |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör. Hasan Hüseyin Şahin |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilim, araştırma, metod, teknik, veri toplama teknikleri, bilimsel metinlerin özellikleri gibi konularda öğrencilerin bilgi ve becerilerini geliştirme. |
Dersin İçeriği | Bilgi ve Bilim Kavramları, Bilim Dallarının Tasnifi, Sosyal Bilim Kavramı ve Tanımı, Bilimsel Metod ve Aşamaları, Bilimsel Araştırmanın Türleri ve Özellikleri, Veri Toplama Teknikleri, Alan Araştırması, Monografiler, Gözlem Tekniği ve Özellikleri, Görüşme Tekniği ve Özellikleri, Anket Tekniği ve Özellikleri, Verilerin İşlenmesi ve Değerlendirilmesi, Araştırma Metninin Yapısı, Rapor Hazırlama Makale ve Tez Hazırlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kavramlar: Bilim, bilgi kaynakları, bilimsel yöntem, araştırma, kuram ile ilgili temel bilgilere sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bilimsel araştırma tekniklerini ve özelliklerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Veri toplama araçlarını tanır ve kullanılış amaçlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Bilimsel araştırma sürecinin temel yapısını fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Bilimsel metinler oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Raporlaştırma aşaması ile ilgili uygulama yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi ve Bilim Kavramları | |
2 | Bilimsel Metod ve Aşamaları | |
3 | Bilimsel Araştırmanın Türleri ve Özellikleri | |
4 | Veri Toplama Teknikleri | |
5 | Alan Araştırması, Monografiler | |
6 | Gözlem Tekniği ve Özellikleri | |
7 | Görüşme Tekniği ve Özellikleri | |
8 | Anket Tekniği ve Özellikleri | |
9 | Genel tekrar | |
10 | Araştırmalarda Kullanılan Yazılı ve Sözlü Kaynaklar | |
11 | Verilerin İşlenmesi ve Değerlendirilmesi | |
12 | Araştırma Metninin Yapısı | |
13 | Rapor Hazırlama | |
14 | Makale ve Tez Hazırlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | <p>ARIKAN, Rauf; Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2011.</p> <p>SEYİDOĞLU, Halil; Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Yayınları, İstanbul 2000.</p> <p>ARSLANOĞLU, |
Ders Kaynakları | M. DUVERGER (Çev. Ünsal Oskay) Sosyal Bilimlere Giriş, Bilgi Yayınevi, 1999. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kavramlar: Bilim, bilgi kaynakları, bilimsel yöntem, araştırma, kuram ile ilgili temel bilgilere sahip olur. | ||||||||||
2 | Bilimsel araştırma tekniklerini ve özelliklerini tanımlar. | ||||||||||
3 | Veri toplama araçlarını tanır ve kullanılış amaçlarını bilir. | ||||||||||
4 | Bilimsel araştırma sürecinin temel yapısını fark eder. | ||||||||||
5 | Bilimsel metinler oluşturur. | ||||||||||
6 | Raporlaştırma aşaması ile ilgili uygulama yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |