Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Armoni I | ARM 301 | 5 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | TSM NAZARİYAT I-II, Mioy I-II-III-IV, Piyano I-II-III-IV |
Önerilen Seçmeli Dersler | TSM NAZARİYAT I-II, Mioy I-II-III-IV, Piyano I-II-III-IV |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hacı Bekir Kurşunet |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk müziği makam dizileriyle eşliğinde, Klasik dönem armoni kurallarının aşamalı bir şekilde öğretilerek çok sesliliğin tanıtılması ve uygulaması amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra yan derece akorları ile Armoni dersinin daha uygulamalı ve işlevsel bir hale getirilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Hicaz makam dizisi temel alınarak, majör ve minör akor kurulumları, akor birleşimleri ve tüm bunların piyanoda uygulanması dersimizin içeriğini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder. | Gösterip Yaptırma, | |
2 | Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir. | Gösterip Yaptırma, | |
3 | Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler. | Gösterip Yaptırma, | |
4 | Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder. | Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Armoni nedir, Dizi türleri nedir. Akor nedir, kaç tür akor vardır. Akorların melodik durumları nedir neye göre belirlenir. Tonalite bilgisine giriş. 5’li ve 4’lü çemberi | |
2 | Dizilerde derecelendirme Tonik subdominant ve dominant akorlarına giriş. Kadans ve türleri nedir. Motif, cümle ve periyot bilgisi (örnek eserlerin analizi) 4 sesli armoni yazım kuralları (partiler) Eşlik ve melodi partileri nedir. Eşlik ve türleri nedir. | |
3 | 5’li majör ve minör akorların kullanımı soprano melodisi eşliğine giriş. • Do majör ve la minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
4 | 6’lı akorların oluşumu ve kullanım prensipleri • Fa majör ve re minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
5 | 6/4 akorların oluşumu ve kullanım prensipleri • Sol majör ve mi minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
6 | Bas partisine giriş • Verilen bas partisini armonize etme • Do majör ve la minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
7 | Yan derece akorlarına giriş • ii. Derece ve ii6 akorunun kullanım prensipleri • Do majör ve la minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
8 | Vize haftası | |
9 | Yan derece akorlarına giriş • ii. Derece ve ii6 akorunun kullanım prensipleri • Do majör ve la minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
10 | iii. Derece ve akorunun kullanım prensipleri ve frigyen kadans • Fa majör ve re minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
11 | VI. Derece ve akorunun kullanım prensipleri ve kırık kadans • Sol majör ve mi minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
12 | VII. Derece ve akorunun majör ve minör tonlarda kullanım prensipleri Sol majör ve mi minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
13 | Kadans 6/4 ve V. ve I. Derece akorlarının birleşimi • Periyot formunda melodilerin armonizesi • Do majör ve la minör tonlarında basit cümlelerin eşliği | |
14 | Dominant 7’li akoruna giriş • Dominant yedili akoru ve kullanım prensipleri • Örnek eserler üzerinde dominant 7’li akorunu çözümünün incelenmesi • Fa majör ve re minör tonlarında basit cümlelerin eşliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. H. Bekir Kurşunet Armoni ders notları |
Ders Kaynakları | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. H. Bekir Kurşunet Armoni öğretim programı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
2 | Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
3 | Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
4 | Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 9 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |