Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Topluluğu Tsm I | CMT 201 | 3 | 1 + 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Çalgı I-II dersleri |
Önerilen Seçmeli Dersler | Çalgı III, IV, V,VI, VII, VIII |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ERHAN BAYRAM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ERHAN BAYRAM, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hasan Hüseyin Şahin |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Farklı tür çalgıların yer alabildiği Çalgı Topluluğu dersi, bir arada icranın temel dinamikleri üzerinde katılımcıların hakimiyet kurmasına kılavuz olma amacı taşımaktadır. Bunun yanında, katılımcının icra ettiği çalgının dışında farklı çalgıların da avantaj ve dezavantajlarına vakıf olma bilincini edinme, değişken eser dinamiklerine uyum sağlama, birlikte icraya ahenk içerisinde başlama / bitirme ve yönetme becerilerini pekiştirme, farklı türdeki eser formlarının icradaki dinamiklerini öğrenme, bireysel yorumların topluluk içerisindeki ahengini dengeleme becerisine sahip olmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Çalgı Topluluğu dersinin içeriğini; musiki repertuarının öncelikle saz eserleri ve icra türlerinin yanı sıra solo özellikli eserleri ile birlikte yorumlama ve müşterek ya da bireysel taksimler oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Musiki türlerinin saz icrasındaki kazanımlarına sahip olur | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
2 | Türk müziği formları hakkında bilgi sahibi olur | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Birlikte icrayı ve uyum sağlamayı geliştirir | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Yönetim tutumunu geliştir | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Yorumlama becerisini geliştirir | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işleyiş düzeni üzerine açıklamalar; yerleşim, oturma düzeni, yöntem ve kuralların anlatılması. Seçilmiş makamda peşrev icrası | Dersin amacı ve ders kaynaklarının incelenmesi |
2 | Seçilmiş makamda peşrev icrası | Belirtilen eserin belirtilen kaynaklarla pratiği |
3 | Seçilmiş makamda peşrev icrası | Belirtilen eserin belirtilen kaynaklarla pratiği |
4 | Seçilmiş makamda peşrev icrası | Belirtilen eserin belirtilen kaynaklarla pratiği |
5 | Seçilmiş makamda saz semaisi icrası | Belirtilen eserin belirtilen kaynaklarla pratiği |
6 | Seçilmiş makamda saz semaisi icrası | Belirtilen eserin belirtilen kaynaklarla pratiği |
7 | Seçilmiş makamda saz semaisi icrası | Belirtilen eserin belirtilen kaynaklarla pratiği |
8 | Ara Sınav ve Seçilmiş makamda saz semaisi icrası | Belirtilen eserin belirtilen kaynaklarla pratiği |
9 | Seçilmiş makamda uygun eser icrası | Belirtilen eserin belirtilen kaynaklarla pratiği |
10 | Seçilmiş makamda uygun eser icrası | Belirtilen eserin belirtilen kaynaklarla pratiği |
11 | Seçilmiş makamda uygun eser icrası | Belirtilen eserin belirtilen kaynaklarla pratiği |
12 | Dönem içinde geçilen eserlerin tekrarı | Belirtilen eserin belirtilen kaynaklarla pratiği |
13 | Dönem içinde geçilen eserlerin tekrarı | Belirtilen eserin belirtilen kaynaklarla pratiği |
14 | Dönem içinde geçilen eserlerin tekrarı | Belirtilen eserin belirtilen kaynaklarla pratiği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | https://www.divanmakam.com https://omarsiv.istanbul.edu.tr https://www.notaarsivleri.com |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | Ali Rıfat Çağatay | 0 MB | |
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Musiki türlerinin saz icrasındaki kazanımlarına sahip olur | ||||||||||
2 | Türk müziği formları hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||
3 | Birlikte icrayı ve uyum sağlamayı geliştirir | ||||||||||
4 | Yönetim tutumunu geliştir | ||||||||||
5 | Yorumlama becerisini geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 67 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |