Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı V (Bağlama) CBA 305 5 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MEHMET KÜRŞAD TÜRKAY
Dersi Verenler Öğr.Gör. MEHMET KÜRŞAD TÜRKAY,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bağlama Çalgısının yörelere özgü icra tekniklerinin öğretilmesi amacıyla, Silifke Yöresi, yöresel uslup ve tezene özelliklerini öğretme.

Dersin İçeriği

Silifke tezenesi örneklemeleri, tezene kullanımında sağ el ve sol el koordinasyon çalışmaları,Silifke tezenesi icra tekniğinin geliştirilmesine yönelik yöreye özgü eser icraları.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Silifke Yöresi Tezene Kullanımı Öğretilmesi.
2 Silifke Yöresi Tezene Çalışmaları
3 Silifke Yöresi Tezene Çalışmaları / Metronom Eşlikli
4 Silifke Tezenesi 1 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları.
5 Silifke Tezenesi 1 No'lu Eser/Etüt İcrası
6 Silifke Tezenesi 2 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları.
7 Silifke Tezenesi 2 No'lu Eser/Etüt İcrası
8 Silifke Tezenesi 3 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları.
9
10 Silifke Tezenesi 4 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları.
11 Silifke Tezenesi 4 No'lu Eser/Etüt İcrası
12 Silifke Tezenesi 4 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları.
13 Silifke Tezenesi 5 No'lu Eser/Etüt İcrası
14 Silifke Tezenesi Özelinde TRT Repertuvarı Deşifraj ve Tezene uygulama çalışmaları.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

TRT Türk Halk Müziği Repertuvarı, Kaynak Kişilere ait görüntü ve ses kayıtları, Bağlama Eğitimi Ders Notları (M.Kürşad Türkay)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur.
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 3 1 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 133
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,32
Dersin AKTS Kredisi 5