Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı V (Klasik Kemençe) | CKC 305 | 5 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ERHAN BAYRAM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ERHAN BAYRAM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalgının öğrenimindeki temel yöntemleri pekiştirerek, kişinin kendi beceri ve birikimleri ile icrada uzmanlığa sevk edecek motivasyonu kazandırma. Çalgının kültürel alanına hakim olma ve farklı çalgılar üzerinde başlıca bilgi dağarcığını geliştirerek, müziğin bir bütün anlaşılmasına katkı sunma. |
Dersin İçeriği | Tekrar etme pratiğinin kesin uygulamaları ve vücudun sağlıklı duruşunun korunması çerçevesinde; yay tekniğinin pekiştirilmesi, çalgının tutuşu ve icrasında sol elin tasarruflu fakat etkin kullanılması, teorik makam bilgisinin çalgıda tatbiki, çalgının yapısı, çalgı yapımı ve onarımı üzerinden sürdürülebilirlik, bireysel ya da toplu icra konumunda çalgının kapasitesini verimli kullanabilme, 3 telin farklı pozisyonlarda esnek kullanım bilgi ve becerisi, farklı akortlarda icra becerisi edinme, aralık anlayışını temelde tutatarak makam kullanımını pekiştirme, eşlik ya da bireysel icra konumlarında bireysellik ve bütünlük bilincine sahip olma, geçmişten günümüze kemençe icracıları hakkında bilgi sahibi olma, çalgının kültürel alanı içerisindeki konumunu bilerek dünya çalgıları arasında organolojik kavrayış oluşturma, coğrafyanın müziği dışında farklı müziklere aşinalık kazanma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Rast makamını genel hatlarıyla kavrar | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Eşlik sazı ile birlikte toplu icra tecrübesi eder | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Türk müziği ve kemençe üzerinde öne çıkan şahsiyetlerin müziklerini tanır ve inceler | Grupla Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rast makamında seçme eser inceleme ve uygulama | Eser hazırlığı |
2 | Rast makamında seçme eser inceleme ve uygulama | Eser hazırlığı |
3 | Taksim incelemeleri; Rast makamı taksimlerinden incelemeler, Tanburi Cemil Bey taksimleri ve değerlendirmeler | Verilen görsel ve işitsel materyallerin incelenmesi |
4 | Rast makamında seçme eser inceleme ve uygulama | Eser hazırlığı |
5 | Uygulanan eserleri eşlik sazı olarak tanbur ile icra etme | Eser hazırlığı |
6 | Performans uygulama görevi | Performans uygulama hazırlığı |
7 | Uygulanan eserleri eşlik sazı olarak tanbur ile icra etme | Eser hazırlığı |
8 | Ara sınav | Ara sınav hazırlığı |
9 | Taksim incelemeleri; Rast makamı taksimlerinden incelemeler, İhsan Özgen ve Necdet Yaşar taksimleri ve değerlendirmeler | Verilen görsel ve işitsel materyallerin incelenmesi |
10 | Rast makamında seçme eser inceleme ve uygulama | Eser hazırlığı |
11 | Rast makamında seçme eser inceleme ve uygulama | Eser hazırlığı |
12 | Performans uygulama görevi | Performans uygulama hazırlığı |
13 | Performans uygulama görevi | Performans uygulama hazırlığı |
14 | Genel tekrar ve final sınavı hazırlığı | Final sınavı hazırlığı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dersin temel kaynağı hocanın haricinde; Basılı Yayın: Tanburi Cemil'in Hayatı, Mesud Cemil, Kubbealtı Neşriyat Üç Telli Klasik Kemençe Eğitimine İlişkin Bir Yöntem, Sanatta Yeterlik Tezi, Aslıhan Eruzun Özel Asri Kemençe, Dr. Zühdü RIza Tinel, çev. Ayhan Sarı İşitsel yayın: Kalan Müzik, Kemençe, Türk Müziği Ustaları serisi İhsan Özgen, Peşrev Saz Semaileri Necdet Yaşar, Arşiv Serisi, Kalan Müzik |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | ||||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | ||||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | ||||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | ||||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | ||||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Rast makamını genel hatlarıyla kavrar | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
2 | Eşlik sazı ile birlikte toplu icra tecrübesi eder | ||||||||||
3 | Türk müziği ve kemençe üzerinde öne çıkan şahsiyetlerin müziklerini tanır ve inceler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |