Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı III (Klarnet) CKL 203 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN
Dersi Verenler Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

 Klarnet hakkında genel bilgi kazandırmak

 Klarnetle ilgili araştırmalara  yönlendirmek

 ilgili alan derslerine katkı sağlamak

Karnet repertuvarı ve icrası hakkında  öngörü sahibi olkmak

Klarnetle eşlik bilincini kazandırmak.

Dersin İçeriği

Klarnetin 3.5 oktav olan tüm seslerine hakim olmak bu seslerde etüt ve eser icra edilmesi

Türk Müziği  makamları öğretip icra teknik  bilgileri verilip nota ile icra edilmesi 

klarnetle dönem içinde öğretilen makamlarda seyir icra edilmesi

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 rast makamı icra becerisinin kazanılması Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
2 kürdi makamı icra becerisinin kazanılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
3 2/4 3/4 ve 4/4 usullerdeki eserlerin icra becerisinin kazanılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
4 Nihavend makamının icra becerisinin kazanılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
5 8 lik ve16 lık notaları icra etme becerisinin kazanılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
6 Hicaz hümayün makamının icra becerisinin kazanılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
7 hicazkar makamında icra becerisi kazanılması. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Rast makamında 3/4lük gül ağacı değilem adlı eser dinletilmesi ve icra edilmesi. TRT Türk Müziği repertuar arşivi
2 Rast makamında seyir ve Rast peşrev(Refik Fersan) dinletimesi ve icra edilmesi. TRT Türk Müziği repertuar arşivi
3 Kürdi Makamında seyir ve Kürdi peşrev (kantemiroğlu) dinletilmesi ve icra edilmesi TRT Türk Müziği repertuar arşivi
4 kürdi makamında 4/4lük Oldumu ya adlı eserin dinletilmesi ve icra edilmesi TRT Türk Müziği repertuar arşivi
5 Hüseyni makamında seyir ve Hüseyni peşrev(Andon efendi) dinletilmesi ve icra edilmesi TRT Türk Müziği repertuar arşivi
6 Hüseyni makamında 2/4 lük Çeçen kızı adlı eser dinletilmesi ve icra edilmesi TRT Türk Müziği repertuar arşivi
7 Mini Mini Nihavend peşrev dinletilmesi ve icra edilmesi TRT Türk Müziği repertuar arşivi.
8 Nihavend Longa dinletilmesi ve icra edilmesi TRT Türk Müziği repertuar arşivi.
9 Nihavend Longa tekrar edilmesi. TRT Türk Müziği repertuar arşivi.
10 Hicaz hümayün makamında seyir ve peşrev(veli dede) dinletilmesi ve icra edilmesi TRT Türk Müziği repertuar arşivi
11 Hicaz hümayün peşrev tekrar icra edilmesi ve dinletilmesi TRT Türk Müziği repertuar arşivi
12 Hicazkar makamında seyir ve peşrev (cemil bey)dinletilmesi ve icra edilmesi edilmesi TRT Türk Müziği repertuar arşivi
13 Hicazkar makamında seyir ve peşrev (cemil bey) tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi TRT Türk Müziği repertuar arşivi
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu

Türk Müziğinde klarnet eğitim Metin Gülsün kitabı 

 TRT Türk sanat Müziğii arşivi

Ders Kaynakları

 

Türk Müziği Klarnet eğitimi  Metin gülsün   

İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı  Öğrenci notları 

Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 rast makamı icra becerisinin kazanılması
2 kürdi makamı icra becerisinin kazanılması
3 2/4 3/4 ve 4/4 usullerdeki eserlerin icra becerisinin kazanılması
4 Nihavend makamının icra becerisinin kazanılması
5 8 lik ve16 lık notaları icra etme becerisinin kazanılması
6 Hicaz hümayün makamının icra becerisinin kazanılması
7 hicazkar makamında icra becerisi kazanılması.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 99
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,96
Dersin AKTS Kredisi 4