Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı III (Viyola) | CVI 203 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FUNDA ESİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FUNDA ESİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Entenasyonun pekişmesi için majör ve minör gam tekrarları. Çok bağlı yay teknikleri için uygulama çalışmaları. Eserlerin çalışında kolaylık sağlamak için eserlerin makamları hakkında uygulamalı bilgiler vermek. Eserlerin formu hakkında genel bilgiler. |
Dersin İçeriği | Do, sol, re majör gamları ve minörleri, 6,8,11 bağlı yay tekniği. Buselik, Hüseyni, Rast makam dizileri hakkında bilgi vermek. Peşrev ve Medhal hakkında genel bilgi ve örnek eserler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sol el parmak ve çok bağlı yay tekniğini geliştirir. | Tartışma, | |
2 | Buselik,hüseyni,rast makamlarında eserler öğrenir. | Tartışma, | |
3 | Peşrev ve Medhal formlarında eserler öğrenir. | Tartışma, | |
4 | Acilitesini geliştirir. | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayfa:5,6 Do,sol,re majör gamları ve minörleri,sayfa:8 no1,sayfa:12,13 A,B uygulamaları. | Hans Sitt Praktische Viola Method |
2 | 1.Haftanın tekrarı.Peşrev, medhal formu ve Hüseyni,Buselik makam dizileri hakkında genel bilgi.,Buselik Peşrev-Fethi Karamahmutoğlu | TRT |
3 | Sayfa:7 fa bemol,si bemol,mi bemol majör ve minörleri.Sayfa:10 no5/Menuet1,2-J.S.Bach | Hans Sitt Practische Viola Method /İstanbul Ünv.Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi. |
4 | Hüseyni Peşrev-Sedat Öztoprak , Buselik Peşrev-Nikolaki | TRT |
5 | Sayfa:11 no6,sayfa:8 no1,sayfa:12,13 A,B uygulamaları. | Hans Sitt Praktische Viola Method |
6 | Sayfa:5 Sevcik op.1 Viola /düet veya trio örnek uygulamalar | Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1 |
7 | 1.Haftanın tekrarı.Menuet1,2-J.S.Bach | İstanbul Ünv. Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi |
8 | Vize | |
9 | Sayfa:13 C,D,E uygulamaları/ Medhal formu hakkında genel bilgi.Rast Medhal-Ahmet Çağan | Hans Sitt Praktische Viola Method / TRT |
10 | 4.Haftanın tekrarı.Sayfa:11 no6 | Hans Sitt Praktische Viola Method |
11 | Altı bağlı yay tekniği no2 sayfa:8,9/ sayfa:6 sevcik op.1 Viola | Hans Sitt Praktische Viola Method/Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1 |
12 | 9.Haftanın tekrarı | |
13 | Sayfa:7 sevcik op.1 Viola | Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1 |
14 | Genel tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TRT , Hans Sitt Praktische Viola Method, Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1 Viola, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Kütüphanesi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | ||||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | ||||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | ||||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | ||||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | ||||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sol el parmak ve çok bağlı yay tekniğini geliştirir. | ||||||||||
2 | Buselik,hüseyni,rast makamlarında eserler öğrenir. | ||||||||||
3 | Peşrev ve Medhal formlarında eserler öğrenir. | ||||||||||
4 | Acilitesini geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |