Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı III (Klasik Kemençe) | CKC 203 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ERHAN BAYRAM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ERHAN BAYRAM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalgının öğrenimindeki temel yöntemleri pekiştirerek, kişinin kendi beceri ve birikimleri ile icrada uzmanlığa sevk edecek motivasyonu kazandırma. Çalgının kültürel alanına hakim olma ve farklı çalgılar üzerinde başlıca bilgi dağarcığını geliştirerek, müziğin bir bütün anlaşılmasına katkı sunma. |
Dersin İçeriği | Tekrar etme pratiğinin kesin uygulamaları ve vücudun sağlıklı duruşunun korunması çerçevesinde; yay tekniğinin pekiştirilmesi, çalgının tutuşu ve icrasında sol elin tasarruflu fakat etkin kullanılması, teorik makam bilgisinin çalgıda tatbiki, çalgının yapısı, çalgı yapımı ve onarımı üzerinden sürdürülebilirlik, bireysel ya da toplu icra konumunda çalgının kapasitesini verimli kullanabilme, 3 telin farklı pozisyonlarda esnek kullanım bilgi ve becerisi, farklı akortlarda icra becerisi edinme, aralık anlayışını temelde tutatarak makam kullanımını pekiştirme, eşlik ya da bireysel icra konumlarında bireysellik ve bütünlük bilincine sahip olma, geçmişten günümüze kemençe icracıları hakkında bilgi sahibi olma, çalgının kültürel alanı içerisindeki konumunu bilerek dünya çalgıları arasında organolojik kavrayış oluşturma, coğrafyanın müziği dışında farklı müziklere aşinalık kazanma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Buselik makamını genel hatlarıyla kavrar ve ara perdeleri öğrenmeye başlar | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Çalgının akordunu yapmayı öğrenir | Tartışma, Anlatım, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, | |
3 | Hazırlanmış bir program sunumu yaparak bireysel icra yeteceğini geliştirir | Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Neva telinde etüt no:3 ve Yegah telinde etüt no:2 | Eser hazırlığı |
2 | Neva telinde etüt no:4 ve Yegah telinde etüt no:3 ve önceki haftanın tekrarı | Eser hazırlığı |
3 | Buselik makamından seçme eser dinleme ve inceleme. Ara perdelerin öğrenilmesi | Eser hazırlığı |
4 | Buselik makamında etüt no:1 | Eser hazırlığı |
5 | Buselik makamında etüt no:2 | Eser hazırlığı |
6 | Performans görevi ve Buselik makamında etüt no:1 / 2 | Eser ve performans görevi hazırlığı |
7 | Performans görevi ve Buselik makamında etüt no:1 / 2 ve ara perdelerin öğrenilmesi | Eser hazırlığı |
8 | Ara sınav | Ara sınav hazırlığı |
9 | Buselik makamından seçme eser dinleme ve inceleme. Ara perdelerin öğrenilmesi | Eser hazırlığı |
10 | Buselik makamında etüt no:1 / 2 / 3 | Eser hazırlığı |
11 | Buselik makamından seçme eser dinleme ve inceleme. Ara perdelerin öğrenilmesi | Eser hazırlığı |
12 | Performans görevi | Eser ve performans görevi hazırlığı |
13 | Performans görevi ve genel tekrar | Eser ve performans görevi hazırlığı |
14 | Genel tekrar ve final hazırlığı | Final hazırlığı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dersin temel kaynağı hocanın haricinde; Basılı Yayın: Tanburi Cemil'in Hayatı, Mesud Cemil, Kubbealtı Neşriyat Üç Telli Klasik Kemençe Eğitimine İlişkin Bir Yöntem, Sanatta Yeterlik Tezi, Aslıhan Eruzun Özel Asri Kemençe, Dr. Zühdü RIza Tinel, çev. Ayhan Sarı İşitsel yayın: Kalan Müzik, Kemençe, Türk Müziği Ustaları serisi İhsan Özgen, Peşrev Saz Semaileri Necdet Yaşar, Arşiv Serisi, Kalan Müzik |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Buselik makamını genel hatlarıyla kavrar ve ara perdeleri öğrenmeye başlar | ||||||||||
2 | Çalgının akordunu yapmayı öğrenir | ||||||||||
3 | Hazırlanmış bir program sunumu yaparak bireysel icra yeteceğini geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |