Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı II (Tar) | CTR 102 | 2 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | - Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak |
Dersin İçeriği | Tarda 3. 4 ve 5. pozisyonların tanıtılması. Bu pozisyonları içeren etütlerin ve uygun eserlerin çaldırılması. Azerbaycan makamsal repertuvarından uygun olan renk, derâmed vb. örneklerin çaldırılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarda 3. pozisyon perdelerini tanıma ve kullanabilme becerisini kazanır. | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Tarda 4. pozisyon perdelerini tanıma ve kullanabilme becerisini kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Tarda 5. pozisyon perdelerini tanıma ve kullanabilme becerisini kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Tarda 1,2,3,4 ve 5.pozisyonları birlikte kullanmayı öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Azerbaycan müziğinde yer alan çeşitli makamlarla ilgili teorik bilgiler edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Makamsal repertuvara ait muhtelif eser örneklerini icra edebilme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | Çeşitli pozisyon geçişlerinde çalgıya hakimiyet ve teknik yeterlilik kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarda 3. pozisyonun tanıtılması. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
2 | Tarda 3. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
3 | Tarda 4. pozisyonun tanıtılması. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
4 | Tarda 4. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
5 | Tarda 5. pozisyonun tanıtılması. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
6 | Tarda 5. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
7 | Tarda 1- 5.pozisyonu içeren karma etüt çalışmaları | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
8 | Ara sınav. | |
9 | Azerbaycan müziği makamları ile ilgili teorik bilgiler. | Abdulgasımov, Vagıf. 1989. Azerbaycan Tarı, Bakı: Işık Neşriyyatı. Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. |
10 | Azerbaycan makamsal müzik repertuvarı türlerine örnek eser icrası I. | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.(Ay sallanıp geden yar) isimli ezginin birinci ve ikinci bölümündeki parmak ve mızrap kurgulamalarının çalışılması. |
11 | Azerbaycan makamsal müzik repertuvarı türlerine örnek eser icrası II. | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.(Ay sallanıp geden yar) isimli ezginin birinci ve ikinci bölümündeki parmak ve mızrap kurgulamalarının çalışılması. |
12 | Azerbaycan makamsal müzik repertuvarı türlerine örnek eser icrası I. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.(Koyunlar) isimli ezginin birinci ve ikinci bölümündeki parmak ve mızrap kurgulamalarının çalışılması. |
13 | Azerbaycan makamsal müzik repertuvarı türlerine ait örnek eser icrası II. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.(Koyunlar) isimli ezginin birinci ve ikinci bölümündeki parmak ve mızrap kurgulamalarının çalışılması. |
14 | Genel tekrar. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı.Abdulgasımov, Vagıf. 1989. Azerbaycan Tarı, Bakı: Işık Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kazım GÜRKAN Çalgı Ders Notları |
Ders Kaynakları | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. Abdulgasımov, Vagıf. 1989. Azerbaycan Tarı, Bakı: Işık Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarda 3. pozisyon perdelerini tanıma ve kullanabilme becerisini kazanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
2 | Tarda 4. pozisyon perdelerini tanıma ve kullanabilme becerisini kazanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
3 | Tarda 5. pozisyon perdelerini tanıma ve kullanabilme becerisini kazanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
4 | Tarda 1,2,3,4 ve 5.pozisyonları birlikte kullanmayı öğrenir | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
5 | Azerbaycan müziğinde yer alan çeşitli makamlarla ilgili teorik bilgiler edinir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
6 | Makamsal repertuvara ait muhtelif eser örneklerini icra edebilme becerisi kazanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
7 | Çeşitli pozisyon geçişlerinde çalgıya hakimiyet ve teknik yeterlilik kazanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |