Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı I (Kanun) | CKA 101 | 1 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalgı sevgisini kazandırmak,Mesleki müzik eğitimine yönlendirmek,Çalgıların çalınma tekniklerine ilişkin bilgi aktarmak,Çalgı öğretimini kolaylaştırıcı ve aşama kaydetmeyi sağlayıcı yöntemler geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kanun sazını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Mızrap vuruşlarını öğrenir. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Kanun üzerinde sesleri tanır | Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Sağ el ve Sol el kullanımını öğrenir. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Ölçme değerlendirmede öğrencinin kazanımları tespit edilir. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | - Kanun sazının tarihi hakkında genel bilgiler. - Türkiye’de kullanım alanları hakkında bilgi. - Enstrümanın en fazla üç hafta içerisinde sahip olunması ile ilgili uyarı ve yönlendirmeler. | |
2 | Kanunun akordu,tel yapıları, tutuşu, teller, parmak,vuruşları mızrap vuruşu,vb. Konular hakkında genel bilgilendirme. - Dinletme ve dinleme | |
3 | Teller üzerinde birlik,ikilik,dörtlük ve sekizlik not değerler | |
4 | Teller üzerinde (Do-Re-Mi-Fa) perdelerinin kavranması. | |
5 | Teller üzerinde (sol-La-Si-Do) perdelerinin kavranması. Quiz | |
6 | Oktav çalışmaları | |
7 | Teller Üzerinde Öğrenilen Perdeler Vasıtası İle Birinci Pozisyonun Kavranması. | |
8 | Vize | |
9 | Mızrap Ve Tril Tekniğini Güçlendirici Etüt Çalışmaları | |
10 | Basit makamlara giriş | |
11 | Rast peşrev | |
12 | Rast Şarkı ( Gülnihal) | |
13 | Birinci Pozisyon Mızrap Ve Tril Tekniğini Güçlendirici Etütler | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kanun Metodu (Halil KARADUMAN, Tahir AYDOĞDU,Deniz GÖKTAŞ,Göksel BAKTAGİR) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | ||||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | ||||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | ||||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | ||||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | ||||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kanun sazını tanır. | ||||||||||
2 | Mızrap vuruşlarını öğrenir. | ||||||||||
3 | Kanun üzerinde sesleri tanır | ||||||||||
4 | Sağ el ve Sol el kullanımını öğrenir. | ||||||||||
5 | Ölçme değerlendirmede öğrencinin kazanımları tespit edilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |