Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı I (Ud) | CUD 101 | 1 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAMDİ İTİL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HAMDİ İTİL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalgı sevgisini kazandırmak,Mesleki müzik eğitimine yönlendirmek,Çalgıların çalınma tekniklerine ilişkin bilgi aktarmak,Çalgı öğretimini kolaylaştırıcı ve aşama kaydetmeyi sağlayıcı yöntemler geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ensturmanı tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Ud üzerinde ki sesleri tanır ve uygular. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | 1.pozisyonda ki baskıları öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Soru-Cevap, | |
4 | Basit makamlarda etüdler çalar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | İlgili metodda ki sorumlu olduğu etüdleri çalar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Rast makamı dizisini tanır. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | - Ud sazının tarihi hakkında genel bilgiler. - Türkiye’de kullanım alanları hakkında bilgi. - Enstrümanın en fazla üç hafta içerisinde sahip olunması ile ilgili uyarı ve yönlendirmeler. | |
2 | Ud'un akordu,tel yapıları, tutuşu, teller, parmak,vuruşları mızrap vuruşu,vb. Konular hakkında genel bilgilendirme. - Dinletme ve dinleme | |
3 | İlgili metodda ki boş teller ile ilgili mızrap çalışmaları | |
4 | ilgili metodda ki 1.pozisyon baskıları ile ilgili etüdler | |
5 | 1. Pozisyon da tüm perdelerin basılmasına yönelik egzersiz çalışmaları | |
6 | İlgili metodda ki mızrap teknikleri (tril,glisondo) ile ilgili etüdler | |
7 | Genel tekrar ve vizeye yönelik hazırlık çalışmaları | |
8 | VİZE | |
9 | Basit makamlara giriş ve 2.pozisyon kullanımı, rast makamı ile ilgili etüd çalışmaları | |
10 | Rast makamı ile ilgili etüd ve eser çalışmaları | |
11 | Rast peşrevi,etüdler ve sözlü eser ile çalıp söyleme alışkanlığının kazamına yönelik çalışmalar | |
12 | İlgili metodda ki 2.pozizyon parmak çalışmaları ile ilgili etüdler | |
13 | sözlü eser çalışmaları üzerinde icra ve yorum teknikleri ile ilgili çalışmalar | |
14 | Genel dönem tekrarı ve finale yönelik çalışmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | UD Metodu ( Cinuçen Tanrıkorur) , İlgili etüdler ve eserlerle ilgili kaynaklar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ensturmanı tanır. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 |
2 | Ud üzerinde ki sesleri tanır ve uygular. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
3 | 1.pozisyonda ki baskıları öğrenir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
4 | Basit makamlarda etüdler çalar. | ||||||||||
5 | İlgili metodda ki sorumlu olduğu etüdleri çalar. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
6 | Rast makamı dizisini tanır. | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |