Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Üretim ve Pazarlama ADA 253 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı İşletmeler de üretim ve pazarlama temel fonksiyonlardandır, bu sebeple işletmelerde üretim ve pazarlama kavramları, fonksiyonları ve türlerinin anlaşılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Üretim yönetiminde temel kavramlar, Üretim sistemi ve elemanları, Üretimde yönetim ve temel fonksiyonlar, Üretimde teknoloji seçimi, Üretimde lojistik, Üretimde kalite kontrol, Üretimde verimlilik, Pazarlamada temel kavramlar ve tarihsel gelişim, Pazar türleri, Pazarlama karması elemanları, Pazarlamada strateji seçimi, Tüketici davranışı ve korunması, Uluslararası pazarlama, Örnek Olaylar
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Üretim Yönetiminde Temel Kavramları Açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Üretim Sistemi ve Elemanlarını Tanımlar Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Üretimde Yönetimde Tahminleme Yöntemlerini Bilir Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 İleri Üretim Tekniklerini Anlatır Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Doğru Yanlış Testleri,
5 Tedarik Zincirini Açıklar Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Üretimde Kalite Kontrolü ve Problem Çözme Tekniklerini Anlatır Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Üretimde Verimliliği Tanımlar Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
8 Pazarlamada Temel Kavramlar ve Tarihsel Gelişimini Açıklar Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
9 Pazar Türlerini Tanımlar Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
10 Pazarlama Karması Elemanlarını Açıklar Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
11 Pazarlamada Strateji Seçimini Açıklar Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
12 Tüketici Davranışı ve Korunmasını Anlatır Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
13 Uluslararası Pazarlamayı Anlatır Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
14 Örnek Olayları Açıklar Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Üretim Yönetiminde Temel Kavramlar
2 Üretim Sistemi ve Elemanları
3 Üretimde Tahminleme
4 İleri Üretim Teknikleri
5 Tedarik Zinciri Yönetimi
6 Üretimde Kalite Kontrol ve Problem Çözme Teknikleri
7 Üretimde Verimlilik
8 Pazarlamada Temel Kavramlar ve Tarihsel Gelişim
9 Pazar Türleri
10 Pazarlama Karması Elemanları
11 Pazarlamada Strateji Seçimi
12 Tüketici Davranışı ve Korunması
13 Uluslararası Pazarlama
14 Örnek Olaylar
Kaynaklar
Ders Notu “Üretim ve Pazarlama” Adapazarı Meslek Yüksekokulu e-kitabı
Ders Kaynakları 1. Prof.Dr.Sevinç ÜRETEN, Üretim/İşlemler Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara ,2006
2. Prof.Dr.Mete DOĞRUER, Üretim Organizasyonu ve Yönetimi, Alfa Yayınları, 2005
3. Prof.Dr.Bülent KOBU, Üretim Yönetimi, 1999
4. Prof.Dr. Dilaver TENGİLİMOĞLU, Öğr.Gör.Dr.E. Asuman ATİLLA, Öğr.Gör. Meral BEKTAŞ, İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2012
5. Prof.Dr.Ömer DİNÇER, Doç.Dr. Yahya FİDAN, İşletme Yönetimine Giriş, Alfa Yayınları, 2009
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2 Alanında verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
3 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
5 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
7 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
8 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
9 sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Üretim Yönetiminde Temel Kavramları Açıklar
2 Üretim Sistemi ve Elemanlarını Tanımlar
3 Üretimde Yönetimde Tahminleme Yöntemlerini Bilir
4 İleri Üretim Tekniklerini Anlatır
5 Tedarik Zincirini Açıklar
6 Üretimde Kalite Kontrolü ve Problem Çözme Tekniklerini Anlatır
7 Üretimde Verimliliği Tanımlar
8 Pazarlamada Temel Kavramlar ve Tarihsel Gelişimini Açıklar
9 Pazar Türlerini Tanımlar
10 Pazarlama Karması Elemanlarını Açıklar
11 Pazarlamada Strateji Seçimini Açıklar
12 Tüketici Davranışı ve Korunmasını Anlatır
13 Uluslararası Pazarlamayı Anlatır
14 Örnek Olayları Açıklar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 50
2. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 2 12 24
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5