Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Borçlar Hukuku Bağlamında Gelişen Teknolojiler ve Hukuk | OZH 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DOĞA EKREM DOĞANCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yavuz Selim Kol Arş. Gör. Kübra Şen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Son yıllarda teknoloji alanında büyük atılımların gerçekleşmesi hukuku etkilemiş ve dönüştürmüştür. Bu derste teknolojinin hukuku hangi alanlarda ve nasıl değiştirdiğine yönelik olarak birden fazla alan inceleme konusu yapılacaktır. |
Dersin İçeriği | Büyük verinin ne olduğu ve hukuk dünyasında ne anlam ifade ettiği öğrenilir. Yapay zeka ve yapay zeka hukuku temel düzeyde öğrenilir. Blokzincir uygulaması ve akıllı sözleşmelerin nitelikleri öğrenilir. Ayrıca kripto paraların hukuki niteliği incelenir. Dijital ortamda kurulan sözleşmelerin hükümleri öğrenilir. Dijital ortamda çocuğun korunması konusu öğrenilir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Büyük verinin ne olduğu ve hukuk dünyasında ne anlam ifade ettiği öğrenilir. | ||
2 | Büyük verinin ne olduğu ve hukuk dünyasında ne anlam ifade ettiği öğrenilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Büyük veri | |
2 | Blok zinciri ekosistemi | |
3 | Blok zinciri teknolojisi, bitcoin ve ethereum ve akıllı sözleşmeler hakkında genel bilgiler, kullanım alanları, fonksiyonları | |
4 | Elektronik Sözleşmelerin Kurulması ve Hükümleri | |
5 | İnternet Üzerinden Akdedilen Sözleşmelere Uygulanacak Hukuk | |
6 | Elektronik Ticaret Kanunu ve TKHK bağlamında mesafeli ve elektronik sözleşme olarak blok zincirine dayalı akıllı sözleşmelerin değerlendirilmesi | |
7 | Kripto paraların hukuki niteliği | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kişisel Verilerin Korunması Hukuku | |
10 | Kişisel Verilerin Korunması Hukuku | |
11 | Çocuğun dijital ortamda korunması | |
12 | Çocuğun dijital ortamda korunması | |
13 | Yapay zeka hukuku | |
14 | Yapay zeka hukuku |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması Hukuku, Onikilevha Yayıncılık, 2021. Çağlar Ersoy, Robotlar, Yapay Zeka ve Hukuk, Onikilevha Yayıncılık, 2019. Emine Akyüz, Çocuk Hukuku, 2021, Pegem Yayınevi İpek Sağlam, Elektronik Sözleşmeler, Ankara, Legal Yayıncılık, 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Büyük verinin ne olduğu ve hukuk dünyasında ne anlam ifade ettiği öğrenilir. | ||||||||||
2 | Büyük verinin ne olduğu ve hukuk dünyasında ne anlam ifade ettiği öğrenilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |