Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Hukukta Vatandaşlık ve Vatandaşlık Hukukunun Güncel Meseleleri | OZH 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DENİZ DEFNE KIRLI AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araştırma görevlisi Nazlı Albayrak Ceylan Araştırma Görevlisi Samet Sevgi |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Vatandaşlık Hukuku ile ilgili ortaya çıkan temel promlemlerin değerlendirlmesi |
Dersin İçeriği | Vatandaşlık Hukuku ile ilgili ortaya çıkan temel promlemlerin ulusal ve uluslararası mahkeme kararları ve uluslararası hukukun temel ilkeleri çerçevesinde değerlendirlmesi
vatandaşlık kavramı vatandaşlık hukukunun temel ilkeleri vatandaşlık hukukundan kaynaklanana temel meseleler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Benzetişim, | ||
2 | Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | vatandaşlık kavramı | |
2 | vatandaşlık kavramı | |
3 | vatandaşlık hukukun temel ilkeleri | |
4 | vatandaşlık hukukunun uluslararası hukuktaki temel ilkeleri | |
5 | vatandaşlık hukukunun türk hukukundaki temel ilkeleri | |
6 | vatandaşlık hukukundan kaynaklanana temel meselelerin ortaya konması | |
7 | vatandaşlık hukukundan kaynaklanana temel meselelerin ortaya konması | |
8 | vatandaşlık hukukundan kaynaklanana temel meselelerin ortaya konması | |
9 | vatandaşlık hukukundan kaynaklanana temel meselelerin türk mahkemesi kararlar ışığında değerlendirilmesi | |
10 | vatandaşlık hukukundan kaynaklanana temel meselelerin türk mahkemesi kararlar ışığında değerlendirilmesi | |
11 | vatandaşlık hukukundan kaynaklanana temel meselelerin türk mahkemesi kararlar ışığında değerlendirilmesi | |
12 | vatandaşlık hukukundan kaynaklanana temel meselelerin AİHM kararları ışığında değerlendirilmesi | |
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ders notu verilmeyecektir. derste öğrencilerin not tutması önerilir. |
Ders Kaynakları | Ergin Nomer, Vatandaşlık Hukuku Gülin Güngör, Türk Vatandak Hukuku Vahit Doğan, Türk Vatandaşlık Hukuku AİHM kararları için web sayfası-kararlr ingilizce ve diğer farklı dillerde olduğu için ilgili öğrencinin derse katılımı için ingilizce bilmesi gerekir. Kararlar üzerinden dersin bir bölümü yapılacağı için aksi yönde bir durum sıkıntı yaratabilir. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | ||||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | |||||||||||
2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |