Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Çocuk Hukuku | OZH 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAFSA KESGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mustafa Taş Arş. Gör. Muammer Fatih Öztürk |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Modern Hukuk ve İslam Hukukunda çocuk haklarının neler olduğunun öğretilmesi, ayrıca gerek ulusal gerekse de uluslararası düzeyde bağlayıcı olan çocuk hakları sözleşmesinin değerlendirilmesi.Çocuk |
Dersin İçeriği | Çocuk haklarının Önemi, Kaynakları ve Hukuk Sistemi İçindeki Yeri Çocuk Haklarının Tarihsel Gelişimi Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi Modern Hukuk ve İslam Hukukunda Çocuk
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Beyin Fırtınası, Mikro Öğretim, | ||
2 | Mikro Öğretim, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
3 | Mikro Öğretim, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
4 | Mikro Öğretim, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
5 | Mikro Öğretim, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
6 | Mikro Öğretim, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
7 | Mikro Öğretim, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
8 | Mikro Öğretim, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
9 | Mikro Öğretim, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
10 | Mikro Öğretim, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
11 | Mikro Öğretim, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
12 | Mikro Öğretim, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
13 | Mikro Öğretim, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
14 | Mikro Öğretim, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk Hukuku, Kaynakları, Hukuk Sistemi İçindeki Yeri | Hayrunnisa Özdemir, Ahmet Cemal Ruhi: Çocuk Hukuku Orhan Çeker: İslam Hukukunda Çocuk |
2 | Uluslarasası Çocuk Sözleşmesi | Hayrunnisa Özdemir, Ahmet Cemal Ruhi: Çocuk Hukuku Orhan Çeker: İslam Hukukunda Çocuk |
3 | Çocuğun Hukuki Hakları ve Kişiliği | Hayrunnisa Özdemir, Ahmet Cemal Ruhi: Çocuk Hukuku Orhan Çeker: İslam Hukukunda Çocuk |
4 | Çocuğun Ehliyeti | Hayrunnisa Özdemir, Ahmet Cemal Ruhi: Çocuk Hukuku Orhan Çeker: İslam Hukukunda Çocuk |
5 | Çocuğun Evlenmesi | Hayrunnisa Özdemir, Ahmet Cemal Ruhi: Çocuk Hukuku Orhan Çeker: İslam Hukukunda Çocuk |
6 | Çocuğun Boşanması | Hayrunnisa Özdemir, Ahmet Cemal Ruhi: Çocuk Hukuku Orhan Çeker: İslam Hukukunda Çocuk |
7 | Çocuğun Nafakası | |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav |
9 | Çocuğun Soybağı | |
10 | Evlat Edinme ve Hükümleri | |
11 | Çocuğun Velayeti | |
12 | Çocuğun Malları | |
13 | Çocuk Haklarının Genel İlkeleri | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hayrunnisa Özdemir, Ahmet Cemal Ruhi: Çocuk Hukuku Orhan Çeker: İslam Hukukunda Çocuk |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | |||||||||||
2 | |||||||||||
3 | |||||||||||
4 | |||||||||||
5 | |||||||||||
6 | |||||||||||
7 | |||||||||||
8 | |||||||||||
9 | |||||||||||
10 | |||||||||||
11 | |||||||||||
12 | |||||||||||
13 | |||||||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |