Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Haksız Rekabet Hukuku | OZH 537 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞAFAK NARBAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gizem Çoşğun Yıldırım
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Hukukunda haksız rekabete ilişkin esaslı düzenlemelere iki temel kanunda rastlanılmaktadır. Bunlar; BK 57 ve TK 54-63 hükümleridir. TK 54 vd. hükümlerinde esaslarına yer verilen haksız rekabet kuralları, rekabet hakkının dürüstlük kuralları çerçevesinde kullanılmasını sağlamak ve rekabet hakkının kötüye kulanılmasını engellemek amacı ile sevk edilmiştir. Ayrıca, tüketicilere karşı işlenen haksız rekabet fiilleri açısından da TKHK 62'de özel düzenleme yer almaktadır. Dersin temel amacı, söz konusu Kanun hükümleri çerçevesinde haksız rekabet hukukunu Öğreti görüşleri ve Yargı kararları ekseninde incelemektir. |
Dersin İçeriği | Rekabet hukukunun temel esasları, rekabet yasağı müessesesi, haksız rekabetin düzenleniş tarzı, TK'ya göre haksız rekabet, ithalatta haksız rekabet, milletlerarası özel hukuk.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | BENZER KURUMLAR; REKABET HUKUKU VE HAKSIZ REKABET | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | HAKSIZ REKABETİN DÜZENLENİŞ ŞEKLİ; BK, TK, TKHK | Anlatım, | |
3 | HAKSIZ REKABET HÜKÜMLERİNİN AMACI, KORUNAN MENFAAT, İLKELER, TANIM | Anlatım, | |
4 | DÜRÜSTLÜK KURALINA AYKIRI REKLAM VE SATIŞ YÖNTEMLERİ | Anlatım, | |
5 | DAVA TÜRLERİ, TARAFLAR, İHTİYATİ TEDBİR VE CEZAİ SORUMLULUK | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | GENEL OLARAK | |
2 | BENZER KURUMLAR; REKABET HUKUKU VE HAKSIZ REKABET | |
3 | HAKSIZ REKABETİN DÜZENLENİŞ ŞEKLİ; BK, TK, TKHK | |
4 | HAKSIZ REKABET HÜKÜMLERİNİN AMACI, KORUNAN MENFAAT, İLKELER, TANIM | |
5 | HAKSIZ REKABETİN ŞARTLARI | |
6 | HAKSIZ REKABET HALLERİ | |
7 | ARA SINAV | |
8 | DÜRÜSTLÜK KURALINA AYKIRI REKLAM VE SATIŞ YÖNTEMLERİ | |
9 | SÖZLEŞMEYİ İHLALE VE SONA ERDİRMEYE YÖNELTMEK | |
10 | DAVA TÜRLERİ, TARAFLAR, İHTİYATİ TEDBİR VE CEZAİ SORUMLULUK | |
11 | HAKSIZ REKABETE DAYALI HUKUKİ TALEPLER | |
12 | GÖREVLİ VE YETKİLİ MAHKEME | |
13 | İTHALATTA HAKSIZ REKABET, MİLLETLERARASI ÖZEL HUKUK | |
14 | FİNAL |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | Hamdi Yasaman, Haksız Rekabet ve Rekabet Yasağı, 2. Bası, İstanbul 2021. N. Füsun Nomer Ertan, Haksız Rekabet Hukuku, 1. Baskı, İstanbul 2016. Pelin Güven, Rekabet Hukuku, 2. Baskı, İstanbul 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | BENZER KURUMLAR; REKABET HUKUKU VE HAKSIZ REKABET | ||||||||||
2 | HAKSIZ REKABETİN DÜZENLENİŞ ŞEKLİ; BK, TK, TKHK | ||||||||||
3 | HAKSIZ REKABET HÜKÜMLERİNİN AMACI, KORUNAN MENFAAT, İLKELER, TANIM | ||||||||||
4 | DÜRÜSTLÜK KURALINA AYKIRI REKLAM VE SATIŞ YÖNTEMLERİ | ||||||||||
5 | DAVA TÜRLERİ, TARAFLAR, İHTİYATİ TEDBİR VE CEZAİ SORUMLULUK |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |