Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Rüzgar ve Güneş Enerji Sistemleri YES 501 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET BAYRAK
Dersi Verenler Prof.Dr. MEHMET BAYRAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Rüzgar ve güneş enerji sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak ve bu sistemlerin tasarımlarını yapabilmek

Dersin İçeriği

Yenilenebilir enerji kaynakları ve enerji üretim maliyetleri, Dünyada ve ülkemizde yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı, Güneş enerjisi sistemleri, güneş enerjisi sistemlerinin tasarımı, Rüzgar enerjisi sistemleri, Rüzgar enerjisi sistemlerinin tasarımı, Hibrit sistemler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yenilenebilir enerji kaynakları
2 Yenilenebilir enerji kaynaklarından elektrik enerjisi üretim maliyetleri
3 Güneş enerji sistemleri ve güneş ışıması ölçümü
4 Fotovoltaik hücrelerin yapısı ve üretimi
5 Fotovoltaik hücrelerin eşdeğer devresi
6 Fotovoltaik sistemler
7 Eviricilerin çalışma prensipleri ve maksimum güç noktası izleme algoritmaları
8 Güneş enerjisi sistemlerinin tasarımı
9 Bataryalar ve akım-gerilim karakteristikleri
10 Rüzgar enerjisi sistemleri
11 Rüzgar türbinleri çeşitleri ve türbinlerde kullanılan parametreler
12 Rüzgar türbinlerin çalışma prensipleri ve matematiksel denklemler
13 Rüzgar enerji sistemi tasarımı
14 Hibrit sistem tasarımı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödev 3 18 54
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6