Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyokimyasal Analiz Teknikleri I | TBK 618 | 0 | 2 + 1 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen Seçmeli Ders yoktur. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET RAMAZAN ŞEKEROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET RAMAZAN ŞEKEROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Biyokimyasal analizler için gerekli metodların mukayeseli olarak anlatılması, metod seçiminin nasıl yapılacağı, metodun uygulanması, metodların avantaj ve dezavantajları gibi bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Kolorimetri, fotometri ve prensibi; Otoanalizör ve çalışma prensibi; flame fotometrenin çalışma prensibi; Atomik absorbsiyon ve çalışma prensibi; İyon Selektif Elektrotların çalışma prensibi; Türbidimetri, nefelometri, florometri ve çalışma prensipleri; Enzim immunoassay, Radyoimmunoassay çalışma prensibi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyokimyasal analizler için farklı metotları öğrenir | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Biyokimyasal analizler için kullanılan metotların avantaj ve dezavantajlarını kavrar | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Fotometri ve Kolorimetri çalışma prensibi ve farklarını öğrenir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Türbidimetri, Nefelometri, Florometri ve çalışma prensiplerini kavrar | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Düşük konsantrasyonlu maddelerin ölçümü- İmmunoassay testleri ve alt gruplarını kavrar | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kolorimetri ve çalışma prensibi | |
2 | Fotometri ve çalışma prensibi | |
3 | Otoanalizör ve çalışma prensibi | |
4 | Flame fotometrenin çalışma prensibi | |
5 | Atomik absorbsiyon ve çalışma prensibi | |
6 | İyon Selektif Elektrotların çalışma prensibi | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Türbidimetri | |
9 | Nefelometri | |
10 | Florometri ve çalışma prensipleri | |
11 | Düşük konsantrasyonlu maddelerin ölçümü- İmmunoassay | |
12 | Enzim immunoassay | |
13 | Radioimmunoassay | |
14 | İmmunoradyometrik Ölçüm (IRMA) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Döküman olarak öğrencilere verilecektir. |
Ders Kaynakları | 1-Tietz Klinik Kimyada Temel İlkeler .Carl A. Burtis.Palme Yayınevi.2005 2-Klinik Biyokimya El Kitabı. Prof. Dr. İdris Mehmetoğlu.Nobel Tıp Kitabevi. 2013 3-Laboratuar Dünyası. Doç Dr. Uzay Görmüş. Nobel Tıp Kitabevi. 2015 4-Klinik Biyokimya. Michael L. Bishop.Akademisyen Tıp Kitapevi.2016Radioimmunoassay8. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyokimya alanında ayrıntılı biyomolekül ve metabolizma bilgilerine sahiptir. Bu bilgileri kullanır ve geliştirir | X | |||||
2 | Biyokimya alanına özgü rutin analitik ölçüm yöntemleri bu yöntemlerin farklarını, kullanım alanları vb. laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır | X | |||||
3 | Biyokimya alanı ile ilgili güncel konularda seminer sunabilir, çalışma planlayabilir. | X | |||||
4 | Biyokimya alanındaki bir makaleyi okur, anlar, yorumlar, eleştirebilir. | X | |||||
5 | Biyokimya alanında teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak ilgili çalışmaları planlar, deneysel yaklaşımları uygular, çalışma sonucunda verilerini istatiksel olarak analiz edebilir, sonuçlarını raporlayabilir, çalışmayı yayın aşamasına getirebilir. | X | |||||
6 | Biyokimya alanına özgü spesifik ölçüm yöntemleri bu yöntemlerin farklarını, kullanım alanlarını bilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Biyokimyasal analizler için farklı metotları öğrenir | 2 | 5 | 4 | 1 | 1 | 5 |
2 | Biyokimyasal analizler için kullanılan metotların avantaj ve dezavantajlarını kavrar | 0 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 |
3 | Fotometri ve Kolorimetri çalışma prensibi ve farklarını öğrenir | 0 | 5 | 4 | 1 | 1 | 4 |
4 | Türbidimetri, Nefelometri, Florometri ve çalışma prensiplerini kavrar | 0 | 5 | 4 | 1 | 2 | 4 |
5 | Düşük konsantrasyonlu maddelerin ölçümü- İmmunoassay testleri ve alt gruplarını kavrar | 0 | 5 | 4 | 1 | 2 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 28 | 4 | 112 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |