Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Advanced Dynamıcs Of Structures | CIE 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYDIN DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yapı sistemlerinin matematik modellerinin kurulmasının kavranması,özellikle deprem hareketi gibi çeşitli dinamik kuvvetler etkisi altındaki yapı sistemlerinin dinamik davranışının belirlenmesi. |
Dersin İçeriği | Tek serbestlik dereceli (TSD)sistemler, TSD sistemlerin sönümsüz serbest titreşim analizi, TSD sistemlerin sönümlü serbest titreşim analizi, TSD sistemlerin zorlanmış titreşim analizi, Adım adım (step by step) sayısal çözüm yöntemleri, TSD, Lineer sistemlerin deprem davranışı, Temel Yalıtımlı Binaların Deprem Davranışı, Çok serbestlik dereceli (ÇSD) sistemler, ÇSD sistemlerin sönümsüz serbest titreşim analizi, ÇSD sistemlerin sönümlü serbest titreşim analizi, Lineer sistemlerin deprem davranışı, Eşdeğer yük ve spektral analiz, Mod süperpozisyon yöntemi (Modal Analiz), Dinamik yük etkisi altında yapıların burulması, Rijitlik Merkezi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yapı dinamiği teorisinin pratik problemlere uygulanışı | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | TSD sistemin zorlanmış harmonik titreşim denkleminin çözümünü yorumlar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
3 | Deprem şartnamesindeki tasarım spektrum eğrisini kullanır | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İleri Yapı Dinamiğine Giriş ve Tek serbestlik dereceli (TSD) sistemler | |
2 | TSD sistemlerin sönümsüz ve sönümlü serbest titreşim analizi | |
3 | Sönümsüz ve Sönümlü TSD sistemlerin harmonik yük etkisi altında zorlanmış titreşim analizi | |
4 | Çarpma etkisi | |
5 | Adım adım (step by step) sayısal çözüm yöntemleri | |
6 | Newmark yöntemi ile sayısal çözümleme | |
7 | Genelleştirilmiş Tek serbestlik dereceli (TSD) sistemler | |
8 | TSD, Lineer sistemlerin deprem davranışı | |
9 | Temel Yalıtımlı Binaların Deprem Davranışı | |
10 | Eşdeğer yük ve spektral analiz | |
11 | TSD sistemlerin sönümsüz ve sönümlü serbest titreşim analizi | |
12 | ÇSD sistemlerin sönümsüz ve sönümlü serbest titreşim analizi | |
13 | ÇSD, Lineer sistemlerin deprem davranışı ve Modal Analiz | |
14 | Mevcut deprem yönetmelikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Chopra, AK, Dynamics of Structures, Theory and Applications to Earthquake Engineering, 6th Edition, Prentice Hall, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | İnşaat Mühendisliği ile ilgili güncel bir problemin çözümünü sayısal, nümerik veya istatistiksel olarak analiz edebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yapı dinamiği teorisinin pratik problemlere uygulanışı | ||||||
2 | TSD sistemin zorlanmış harmonik titreşim denkleminin çözümünü yorumlar | ||||||
3 | Deprem şartnamesindeki tasarım spektrum eğrisini kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 55 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 18 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |