Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Microbiyal Biyotransformasyon | KIM 536 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ KURU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ KURU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | This course aims to give students a comprehensive understanding of microbial biotransformation processes, including enzymatic reactions, environmental detoxification, and applications in biotechnology and pharmaceuticals. Key concepts such as microbial enzymology, metabolic pathways, and practical use in industrial processes and drug development will be covered. |
Dersin İçeriği | This course offers a comprehensive examination of how microorganisms carry out biotransformation processes to transform organic compounds. Students will explore how microorganisms modify chemical structures through enzymatic reactions, the role of these processes in environmental detoxification, and their applications in biotechnology and drug development. The course will cover microbial enzymatic mechanisms, metabolic pathways, and the practical uses of microbial biotransformation in industrial processes and pharmaceutical development. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Understanding Microbial Metabolic Pathways | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
2 | Explaining Enzymatic Mechanisms | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
3 | Analyzing Biotransformation Reactions | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
4 | Applying Biotransformation in Environmental Detoxification | Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Utilizing Biotransformation in Biotechnology | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
6 | Evaluating Biotransformation for Drug Development | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
7 | Designing Biotransformation Experiments | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to Microbial Biotransformation | |
2 | Microbial Metabolic Pathways and Enzymes | |
3 | Enzymatic Mechanisms of Biotransformation | |
4 | Biotransformation of Carbohydrates and Lipids | |
5 | Biotransformation of Amino Acids and Peptides | |
6 | Microbial Biotransformation in Environmental Detoxification | |
7 | Applications in Bioremediation | |
8 | Biotransformation in Biotechnology | |
9 | midterm exam | |
10 | Microbial Biotransformation in Pharmaceutical Development | |
11 | Analytical Techniques for Studying Biotransformations | |
12 | Case Studies in Microbial Biotransformation | |
13 | Designing Biotransformation Experiments | |
14 | Student Presentations and Course Review |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Unpublished lecture notes |
Ders Kaynakları | 1. Microbial Biotransformations: Methods and Protocols, Yazarlar: S. P. Wright, L. A. Belfield 2. Biotransformations: A Practical Approach, Yazar: Peter F. B. Johnson 3. Microbial Biotransformations and Biocatalysis, Yazar: N. J. Turner, A. W. Roberts |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Understanding Microbial Metabolic Pathways | |||||||
2 | Explaining Enzymatic Mechanisms | |||||||
3 | Analyzing Biotransformation Reactions | |||||||
4 | Applying Biotransformation in Environmental Detoxification | |||||||
5 | Utilizing Biotransformation in Biotechnology | |||||||
6 | Evaluating Biotransformation for Drug Development | |||||||
7 | Designing Biotransformation Experiments |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|