Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cereal Products and Analytıcal Qualıty Control | FST 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERPİL ÖZTÜRK MUTİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tahıl ve tahıl ürünlerinde kalite kontrol konusunda temel bilgiler vererek bu alanda yapılan analitik test yöntemlerinin uygulamalı olarak öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Tahıl ve tahıl ürünlerinden numune alma yöntemleri, bunların fiziksel, kimyasal ve fizikokimyasal özelliklerini belirlemede kullanılan analiz yöntemleri, elde edilen (kalitatif ve kantitatif) bulguların değerlendirilmeleri ve yorumlanmaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tahıl ve tahıl ürünlerinde kalite kontrol konusunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Tahıllarda yapılan fiziksel, kimyasal ve fizikokimyasal analizlerin temel prensiplerini kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Tahıl nişastası ve proteinleri ile ilgili temel özellikleri ve analizleri kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Ekmek, kek, bisküvi ve makarna üretimini kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Ekmek, kek, bisküvi ve makarna ürünlerinde temel analizleri kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tahıl ve tahıl ürünleri ile ilgili genel bilgiler | |
2 | Tahıl ve tahıl ürünlerinde kalite kontrol | |
3 | Tahıl ve tahıl ürünlerinden örnek alma | |
4 | Tahıllarda fiziksel analizler | |
5 | Tahıllarda kimyasal analizler | |
6 | Tahılların öğütülmesi | |
7 | Nişasta ve proteinlerin özellikleri | |
8 | Tahıllarda fizikokimyasal analizler | |
9 | Ara sınav | |
10 | Hamurun reolojik özellikleri | |
11 | Ekmek üretimi ve kalite analizleri | |
12 | Kek ve bisküvi üretimi ve kalite analizleri | |
13 | Makarna üretimi ve kalite analizleri | |
14 | Tahıl ürünlerinde duyusal ve tekstürel analizler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Doç.Dr.Serpil Öztürk Muti, Power point ders sunumu |
Ders Kaynakları | Elgün A, Ertugay Z. 2000. Tahıl işleme Teknolojisi. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Yayın No: 718, 2000, Erzurum. Elgün, A., Türker, S., Bilgiçli, N., 2001. Tahıl ve ürünlerinde analitik kalite kontrol, S.Ü. Ziraat Fakültesi, Konya. Koksel, H., Sivri, D., Özboy, O., Başman, A. 2000. Hububat laboratuvarı el kitabı. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. Hoseney, R.C. 1994. Principles of cereal science and technology, 2nd ed., AACC, Inc. St.Paul, MN, USA. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. | ||||||
7 | Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tahıl ve tahıl ürünlerinde kalite kontrol konusunu kavrar | |||||||
2 | Tahıllarda yapılan fiziksel, kimyasal ve fizikokimyasal analizlerin temel prensiplerini kavrar | |||||||
3 | Tahıl nişastası ve proteinleri ile ilgili temel özellikleri ve analizleri kavrar | |||||||
4 | Ekmek, kek, bisküvi ve makarna üretimini kavrar | |||||||
5 | Ekmek, kek, bisküvi ve makarna ürünlerinde temel analizleri kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |