Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Selected Topıcs In Nuclear Physıcs II | FIZ 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET BEKTAŞOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Introduce some topics in nuclear physics to students at graduate level. |
Dersin İçeriği | Interaction of radiation with matter, Gas-Filled Detectors, Scintillation Detectors, Semiconductor Detectors |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | States mechanizms of radiation interaction with matter. | Soru-Cevap, | |
2 | Knows main types of radiation detectors. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Distinguishes organic and inorganic scintillation of detectors. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | States applications of inorganic scintillators. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | States mechanism of the scintillation process. | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Energy Loss and Penetration of Radiation through Matter I | |
2 | Energy Loss and Penetration of Radiation through Matter II | |
3 | Gas-Filled Detectors: | |
4 | Gas-Filled Detectors: Ionization Chambers. | |
5 | Gas-Filled Detectors:Proportional Counters | |
6 | Gas-Filled Detectors:Geiger–Müller Counters, Gas-Flow Detectors. | |
7 | Scintillation Detectors: Mechanism of the Scintillation Process | |
8 | Scintillation Detectors: .Inorganic (Crystal) Scintillators | |
9 | Midterm | |
10 | Organic Scintillators: Mechanism of the Scintillation Process | |
11 | Organic Scintillator: Organic Crystal Scintillators | |
12 | Organic Scintillators: Organic Liquid Scintillators. | |
13 | Gaseous Scintillators | |
14 | :Semiconductor Detectors. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Measurement & Detection of Radiation, N. Tsoulfanidis and S. Landsberger, CRC Press, FL, 2015. |
Ders Kaynakları | Measurement & Detection of Radiation, N. Tsoulfanidis and S. Landsberger, CRC Press, FL, 2015. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerinden hareketle laboratuvar, modem cihazlar, yazılımlar, yöntemler, tasarımlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, bu yöntemlerle akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | ||||||
7 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye katkı sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | States mechanizms of radiation interaction with matter. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
2 | Knows main types of radiation detectors. | |||||||
3 | Distinguishes organic and inorganic scintillation of detectors. | |||||||
4 | States applications of inorganic scintillators. | |||||||
5 | States mechanism of the scintillation process. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 5 | 5 | 25 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |