Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Scıentıfıc Research Methods and Semınars | EEM 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NÜKHET SAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | This course aims to teach graduate students the academic terms, scientific research techniques, research processes and ethical rules which are required during their education. |
Dersin İçeriği | This course includes the fundamental academic concepts, information sources and methods using them, scientific paper preparation and publish processes, writing and defending thesis, research and publication ethics subjects.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Refers to the other sources in an appropriate way while writing a scientific research text. | Anlatım, | |
2 | Knows the scientific research procedure. | Soru-Cevap, | |
3 | Can design the research for its purpose. | Beyin Fırtınası, | |
4 | Can collect the data from the area by using the proper data collection methods for the research. | Tartışma, | |
5 | Can test the data obtained from the area with the proper analyses. | Eğitsel Oyun, | |
6 | Can develop solution methods to solve the problem by using the results obtained. | Problem Çözme, | |
7 | To be able to apply the related knowledge about ethical standards, software and legal restrictions. | Anlatım, | |
8 | To be able to write a proper report according to scientific writing rules. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fundamental Concepts | |
2 | Research Topic and Information Sources | |
3 | How to Perform a Literature Search? 1 | |
4 | How to Perform a Literature Search? 2 | |
5 | Classification of Scientific Journals | |
6 | Scientific Paper Writing Tool: Word | |
7 | Scientific Paper Writing Tool: Latex | |
8 | Reference Management Systems | |
9 | How to Prepare a Scientific Paper? | |
10 | How to Prepare a Conference Paper? | |
11 | How to Write a Scientific Paper? | |
12 | How to Write a Thesis? 1 | |
13 | How to Write a Thesis? 2 | |
14 | Research and Publication Ethics |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Refers to the other sources in an appropriate way while writing a scientific research text. | |||||
2 | Knows the scientific research procedure. | |||||
3 | Can design the research for its purpose. | |||||
4 | Can collect the data from the area by using the proper data collection methods for the research. | |||||
5 | Can test the data obtained from the area with the proper analyses. | |||||
6 | Can develop solution methods to solve the problem by using the results obtained. | |||||
7 | To be able to apply the related knowledge about ethical standards, software and legal restrictions. | |||||
8 | To be able to write a proper report according to scientific writing rules. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Sözlü Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Sözlü Sınav | 1 | 7 | 7 |
Proje / Tasarım | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |