Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modelıng Of Semıconductor Components and Devıces | EEM 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The aim of the course can be summarized as follows: -Giving detailed information to students about the structure and operation mechanisms of semiconductors, -To develop the theoretical knowledge background of students regarding key circuit elements such as diode, BJT, MOSFET and amplifiers, -To give the concept of modeling, to introduce tools and measurement possibilities for modeling, -To provide models of elements such as diode, BJT, MOSFET with their applications. |
Dersin İçeriği | Semiconductor basics Device fabrication concept PN and Metal-Semiconductor junctions Overview of diodes BJT transistor MOS transistor Amplifiers Modeling of the junction diode, SPICE diode model Modelling of the BJT, EM1 EM2 and EM3 models, advanced models MOSFET models: SPICE Level-1, Level-2, Level-3 and Level-4 models |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | •Ş.Ç. Yener, Yarıiletken Eleman ve Düzenlerin Modellenmesi, Ders Notları
•H. Kuntman, Elektronik Elemanların Modellenmesi, İTÜ Kütüphanesi, Sayı 1600, 1998.
•Chenming C. Hu, Modern Semiconductor Devices for Integrated Circuits, Pearson, 2009.
|
Ders Kaynakları |
•Ş.Ç. Yener, Yarıiletken Eleman ve Düzenlerin Modellenmesi, Ders Notları
•H. Kuntman, Elektronik Elemanların Modellenmesi, İTÜ Kütüphanesi, Sayı 1600, 1998.
•Chenming C. Hu, Modern Semiconductor Devices for Integrated Circuits, Pearson, 2009.
•Behzad Razavi, Fundamentals of Microelectronics 2E, Wiley, 2014.
•Sedra Smith, Microelectronic Circuits 7E, Oxford University Press, 2015.
•Robert F. Pierret, Semiconductor Device Fundamentals 2nd Edition, Addison Wesley Publishing Company, 1996.
•Tsividis, Operation And Modeling Of The MOS Transistor 2E, Oxford University Press.
•Carlos Galup-Montoro, Márcio Cherem Schneider, MOSFET Modeling For Circuit Analysis And Design, World Scientific, 2007
•D. P. Foty, MOSFET modeling with SPICE Principles and Practice, Prentice Hall, 1997.
•P.R. Gray, P.J. Hurst, S.H. Lewis, R.G. Meyer, Analysis and design of analog integrated circuits, 4th Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2001.
•P. Antognetti, G. Massobrio, Semiconductor device modeling with SPICE, Mc Graw Hill, 1988.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|