Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Management Informatıon Systems | EBA 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgi, bilişim ve veri kavramlarını tanımlar ve işletmeler için önemini anlar | Anlatım, | |
2 | Bilişim sistemi kavramını tanımlar ve farklı türlerini ayırt edebilir | Anlatım, | |
3 | Bilişim sistemleri bileşenleri bilir ve işletmeler için önemini anlar | Anlatım, | |
4 | Karar destek kavramını anlar ve karar destek sisteminin önemini sorgulayabilir | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim Bilişim Sistemleri tanım ve tarihçe | |
2 | Veri-Bilgi-İşlenmiş Bilgi | |
3 | Bilişim Sisteminin Alt Parçaları | |
4 | Bilişim Sistemlerinin Sınıflandırılması (hiyerarşik) | |
5 | Bilişim Sistemlerinin Sınıflandırılması (fonksiyonel) | |
6 | Karar Alma Süreci ve Bilişim Sistemleri Desteği | |
7 | Bilişim Etiği | |
8 | Donanım | |
9 | ARASINAV | |
10 | Yazılım | |
11 | Veritabanı | |
12 | Veritabanı Dİzaynı | |
13 | Veritabanı İmplementasyonu | |
14 | Zeki Karar Destek Sistemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | KARAHOCA Adem, KARAHOCA Dilek, Yönetim Bilişim Sistemleri ve Uygulamaları, Beta, 1998, İstanbul, |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | ||||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | ||||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | ||||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | ||||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | ||||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | ||||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgi, bilişim ve veri kavramlarını tanımlar ve işletmeler için önemini anlar | ||||||||
2 | Bilişim sistemi kavramını tanımlar ve farklı türlerini ayırt edebilir | ||||||||
3 | Bilişim sistemleri bileşenleri bilir ve işletmeler için önemini anlar | ||||||||
4 | Karar destek kavramını anlar ve karar destek sisteminin önemini sorgulayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |