Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Stratejik Marka Yönetimi GBA 532 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı, ürüne değer katan marka kavramı ve marka ile ilişkili kavramların açıklanarak, başarılı markaların nasıl yönetildiğinin stratejik bakış açısıyla ele alınması ve bu konuların teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere aktarılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, markanın tanımı, isminin seçimi ve marka konumlandırması, marka denkliği, marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği, marka denkliği ve ölçümü, marka yaratma stratejileri oluşturulması, marka iletişimi ve uygulanmalarının örnekler yardımıyla açıklanmasıdır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Marka kavramını tanımlar ve markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir. Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. Beyin Fırtınası, Anlatım,
4 İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir. Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Markanın Tanımı ve Markalamanın Önemi Aktuğlu (2004) ve Yüksel ve Yüksel (2009)
2 Marka Yönetimi ve Markalama Kararları Aktuğlu (2004) ve Yüksel ve Yüksel (2009)
3 Marka Yönetimi ve Markalama Kararları Aktuğlu (2004) ve Yüksel ve Yüksel (2009)
4 Marka Bilinirliliği, Marka İmajı, Marka Kişiliği, Marka Çağrışımları Aktuğlu (2004) ve Yüksel ve Yüksel (2009)
5 Markanın Konumlandırması Aktuğlu (2004) ve Yüksel ve Yüksel (2009)
6 Marka Değeri ve Ölçümü Yüksel ve Yüksel (2009)
7 Rekabete Yönelik Marka Stratejileri Calkins ve Diğ. (2005)
8 Vize haftası
9 Rekabete Yönelik Marka Stratejileri Calkins ve Diğ. (2005)
10 Marka Genişlemeleri Calkins ve Diğ. (2005)
11 Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Marka Yönetimi Calkins ve Diğ. (2005)
12 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Marka Stratejileri Calkins ve Diğ. (2005)
13 Perakendeci Markaların Pazarlama Stratejileri Kılıç ve Altıntaş (2010)
14 Örnek olaylar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Keller Kevin Lane, (2013), Strategic Brand Management, Pearson.                                                                                                              Ahmet Hamdi İslamoğlu, Duygu Fırat (2011), Beta Yayınevi                                                            
Serkan Kılıç ve Hakan Altıntaş (2010), Özel Markaların Pazarlama Stratejileri, Sistem Yayıncılık                                                                Işıl Karpat Aktuğlu (2004), Marka Yönetimi, İletişim Yayınları.                                                                                                                    David, A. A. (1996), Building Strong Brands, The Free PressKeller Kevin Lane, (2008), Strategic Brand Management, Pearson.TİLDE Heing, Charlotte F. Knutdzer,Mogens Bijerre, (2009) Brand Management: Research, theory and practice, Routledge.
David, A. A. (1996), Building Strong Brands, The Free Press.
Işıl Karpat Aktuğlu (2004), Marka Yönetimi, İletişim Yayınları.
Aslı Yüksel, Ülkü Yüksel (2009) Marka Yönetimi ve Marka Değerinin Ölçülmesi, Beta Yayınları.
Serkan Kılıç ve Hakan Altıntaş (2010), Özel Markaların Pazarlama Stratejileri, Sistem Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. X
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. X
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. X
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. X
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. X
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. X
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Marka kavramını tanımlar ve markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar.
2 Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir.
3 Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olur.
4 İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6