Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stratejik Marka Yönetimi | GBA 532 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, ürüne değer katan marka kavramı ve marka ile ilişkili kavramların açıklanarak, başarılı markaların nasıl yönetildiğinin stratejik bakış açısıyla ele alınması ve bu konuların teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği, markanın tanımı, isminin seçimi ve marka konumlandırması, marka denkliği, marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği, marka denkliği ve ölçümü, marka yaratma stratejileri oluşturulması, marka iletişimi ve uygulanmalarının örnekler yardımıyla açıklanmasıdır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Marka kavramını tanımlar ve markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Markanın Tanımı ve Markalamanın Önemi | Aktuğlu (2004) ve Yüksel ve Yüksel (2009) |
2 | Marka Yönetimi ve Markalama Kararları | Aktuğlu (2004) ve Yüksel ve Yüksel (2009) |
3 | Marka Yönetimi ve Markalama Kararları | Aktuğlu (2004) ve Yüksel ve Yüksel (2009) |
4 | Marka Bilinirliliği, Marka İmajı, Marka Kişiliği, Marka Çağrışımları | Aktuğlu (2004) ve Yüksel ve Yüksel (2009) |
5 | Markanın Konumlandırması | Aktuğlu (2004) ve Yüksel ve Yüksel (2009) |
6 | Marka Değeri ve Ölçümü | Yüksel ve Yüksel (2009) |
7 | Rekabete Yönelik Marka Stratejileri | Calkins ve Diğ. (2005) |
8 | Vize haftası | |
9 | Rekabete Yönelik Marka Stratejileri | Calkins ve Diğ. (2005) |
10 | Marka Genişlemeleri | Calkins ve Diğ. (2005) |
11 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Marka Yönetimi | Calkins ve Diğ. (2005) |
12 | Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Marka Stratejileri | Calkins ve Diğ. (2005) |
13 | Perakendeci Markaların Pazarlama Stratejileri | Kılıç ve Altıntaş (2010) |
14 | Örnek olaylar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Keller Kevin Lane, (2013), Strategic Brand Management, Pearson. Ahmet Hamdi İslamoğlu, Duygu Fırat (2011), Beta Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Marka kavramını tanımlar ve markalamanın üretici, tüketici ve perakendeci açısından önemini kavrar. | |||||||
2 | Marka imajı, marka kişiliği, marka sadakati, marka bilinirliliği kavramlarını tanımlayarak uygulamadan örnekler verir. | |||||||
3 | Marka değeri kavramını tanımlar ve marka değerinin ölçümü hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||
4 | İşletmelerin uyguladığı markalama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |