Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetiminde Güncel Konular | GBA 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile birlikte, İKY ile ilgili genel bilgi ve beceri düzeyinin güncel İK yaklaşım ve uygulamaları ile zenginleştirilmesi ve güncelleştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Tarihsel perspektifte İKY ve gelişimi, Stratejik İKY; İKY’nin davranışsal boyutu -1 (motivasyon, çalışan bağlılığı, psikolojik sözleşme); İKY’nin davranışsal boyutu-2; Yetenek yönetimi; Farklılıkların yönetimi; Yeşil İKY; İKY’de kuşaklar ve özellikleri; Yeni kariyer yaklaşımları ve güncel kariyer sorunları; İş-yaşam dengesi; Esnek çalışma ve evden çalışma; İKY de dijitalleşme; Yapay zeka ve İKY; Endüstri 4.0 ve İK 4.0 |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY’de gerçekleşen değişimi öğrenir. | Beyin Fırtınası, | |
2 | Teknoloji ve iletişim kaynaklarının insan kaynaklarında kullanım alanlarını öğrenir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Güncel ve yeni insan kaynakları konularını bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Örnek olaylar ve uygulama hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
-Dijital Çağ Örgütlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi, Ed. Erdoğan Kaygın, Gazi Kitabevi, Ankara , 2021. -İnsan Kaynakları Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar, Ed. Bünyamin Akdemir, Beta, İstanbul, 2017. -İlgili makale ve kitaplar . |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKY’de gerçekleşen değişimi öğrenir. | 5 | ||||||
2 | Teknoloji ve iletişim kaynaklarının insan kaynaklarında kullanım alanlarını öğrenir. | 5 | ||||||
3 | Güncel ve yeni insan kaynakları konularını bilir. | |||||||
4 | Örnek olaylar ve uygulama hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |