Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tüketici Davranışları GBA 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SİMA NART
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Volkan GÖKTAŞ, Arş. Gör. Hazel Mihriban KARACA

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin birincil amacı, öğrencilerin tüketici davranışlarını pazarlama bakış açısıyla anlamasına yardımcı olmaktır. Bu bağlamda tüketici davranışlarını açıklamakta kullanılan modellerle birlikte, tüketici davranışlarıy literatüründe kullanılan algı, tutum, öğrenme, güdüler, kişilik gibi belli başlı değişkenlerin anlaşılmasını sağlamak ve tüketici davranışlarıyla bu değişkenler arasındaki ilişkiler hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.

Dersin İçeriği

Tüketici davranışlarının bileşenlerini açıklar. Tüketici davranışlarıyla ilgili farklı modelleri ve yaklaşımları tanır. Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklar. Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklar.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tüketici davranışında kullanılan temel kavramlar ve stratejiler öğrenilir. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri,
2 Tüketici Davranışını etkileyen unsurlar öğrenilir ve karar alma sürecinde nasıl kullanıldıkları kavranır. Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler,
3 Tüketici satın alma ve sonrası davranışları örneklerle incelenerek öğrenilir. Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
4 Ders içi yapılan vaka çalışmalarıyla, öğrenilenlerin işlerliğini gözleme ve uygulama fırsatı bulunur. Tartışma, Rol Oynama, Doğru Yanlış Testleri,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tüketici Davranışı Modelleri İlgili ünite ve makaleleler
2 İhtiyaçlar ve Tüketim İlgili ünite ve makaleleler
3 Motivasyon ve İlgilenim İlgili ünite ve makaleleler
4 Algılama İlgili ünite ve makaleleler
5 Öğrenme İlgili ünite ve makaleleler
6 Tutumlar İlgili ünite ve makaleleler
7 Kişilik ve Kendini Tanımlama İlgili ünite ve makaleleler
8 Yaşam Tarzı İlgili ünite ve makaleleler
9 Kültür İlgili ünite ve makaleleler
10 Sosyal Sınıflar ve Gruplar İlgili ünite ve makaleleler
11 Durumsal Faktörler İlgili ünite ve makaleleler
12 Örgütsel Satın Alma Davranışı İlgili ünite ve makaleleler
13 Yeniliklerin Yayılması İlgili ünite ve makaleleler
14 İletişim İlgili ünite ve makaleleler
Kaynaklar
Ders Notu

Altunışık, R., İslamoğlu, H., (2017). Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayım

Ders Kaynakları

Tüketici Davranışları ve Pazarlama Stratejileri (Erdoğan Koç)

Tüketici Davranışı : Gülfidan Barış ve Yavuz Odabaşı

Bloomberg Businessweek Türkiye

HBR Türkiye (Seçme Makaleler)

Koç, E. (2013). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık

Dersle ilgili haftalık powerpoint sunumları ve ek materyaller

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. X
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. X
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. X
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. X
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. X
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. X
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Tüketici davranışında kullanılan temel kavramlar ve stratejiler öğrenilir. 5 5 5 5 5 0 0
2 Tüketici Davranışını etkileyen unsurlar öğrenilir ve karar alma sürecinde nasıl kullanıldıkları kavranır. 5 0 5 5 0 0 0
3 Tüketici satın alma ve sonrası davranışları örneklerle incelenerek öğrenilir. 5 0 0 0 0 5 0
4 Ders içi yapılan vaka çalışmalarıyla, öğrenilenlerin işlerliğini gözleme ve uygulama fırsatı bulunur. 5 0 5 5 0 5 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 15
Toplam 15
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Proje / Tasarım 1 15 15
Final 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 1 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6