Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seç III: Erken Çocukluk Eğitiminde Ahlak Gelişimi ve Değerler Eğitimi ECE 514 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Erken çocukluk eğitiminde ahlak gelişim kuramları doğrultusunda etik ilkelerin, evrensel ve kültürel değerlerin neler olduğunun kavranması ve bu değerlerin çocuklar tarafından kazanılması eğitimi konusunda bilgi sahibi olmalarıdır.

 

Dersin İçeriği

Ahlak gelişim kuramları, evrensel değerler ile külterel değerlerin belirlenmesi, evrensel değerlerin kültürel değerlerle sentezi, değerlerin eğitimi ve etik davranışların değerlendirilmesi.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Etik, ahlak ve değerler felsefesinin temellerini açıklar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişim kuramlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Erken çocukluk eğitiminde ahlak gelişim, etik ve değerler ile ilgili literatürü açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerlerini ve etik davranışları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerleri ile ilgili etkinlikler hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçlarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçlarını uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Etik felsefesinin temelleri
2 Ahlak ve değerlerin felsefi temellerini açıklar
3 Kültürel değerler
4 Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişim kuramlarını açıklar.
5 Erken çocukluk eğitiminde evrensel ve kültürel değerleri açıklar.
6 Erken çocukluk eğitiminde değerlerle ilgili literatür
7 Erken çocukluk eğitiminde ahlak gelişimi ile ilgili literatür
8 Erken çocukluk eğitiminde etik davranışlar ile ilgili literatür
9 Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerlerini ve etik davranışlar
10 Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerleri ile ilgili etkinlikler
11 Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerleri ile ilgili etkinlik uygulamaları
12 Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçları
13 Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçlarının uygulamaları
14 Uygulamaların sonuçlarını değerlendirerek yorumlama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Güngör, Erol (2020). Ahlak psikolojisi ve Sosyal Ahlak, yer-Su yayınları.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. X
2 Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. X
3 Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. X
4 Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. X
5 Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. X
6 Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21
1 Etik, ahlak ve değerler felsefesinin temellerini açıklar 5 5 5 5 5
2 Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişim kuramlarını açıklar. 5 5 5 5 5
3 Erken çocukluk eğitiminde ahlak gelişim, etik ve değerler ile ilgili literatürü açıklar. 5 5 5 5 5 5
4 Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerlerini ve etik davranışları açıklar. 5 5 5 5 5 5
5 Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerleri ile ilgili etkinlikler hazırlar. 5 5 5 5 5 5
6 Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçlarını tanır. 5 5 5 5 5 5
7 Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçlarını uygular. 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 3 6
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 2 22 44
Performans Görevi (Seminer) 2 24 48
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6