Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seç III: Erken Çocukluk Eğitiminde Ahlak Gelişimi ve Değerler Eğitimi | ECE 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken çocukluk eğitiminde ahlak gelişim kuramları doğrultusunda etik ilkelerin, evrensel ve kültürel değerlerin neler olduğunun kavranması ve bu değerlerin çocuklar tarafından kazanılması eğitimi konusunda bilgi sahibi olmalarıdır.
|
Dersin İçeriği | Ahlak gelişim kuramları, evrensel değerler ile külterel değerlerin belirlenmesi, evrensel değerlerin kültürel değerlerle sentezi, değerlerin eğitimi ve etik davranışların değerlendirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Etik, ahlak ve değerler felsefesinin temellerini açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişim kuramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Erken çocukluk eğitiminde ahlak gelişim, etik ve değerler ile ilgili literatürü açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerlerini ve etik davranışları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerleri ile ilgili etkinlikler hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçlarını uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etik felsefesinin temelleri | |
2 | Ahlak ve değerlerin felsefi temellerini açıklar | |
3 | Kültürel değerler | |
4 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişim kuramlarını açıklar. | |
5 | Erken çocukluk eğitiminde evrensel ve kültürel değerleri açıklar. | |
6 | Erken çocukluk eğitiminde değerlerle ilgili literatür | |
7 | Erken çocukluk eğitiminde ahlak gelişimi ile ilgili literatür | |
8 | Erken çocukluk eğitiminde etik davranışlar ile ilgili literatür | |
9 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerlerini ve etik davranışlar | |
10 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerleri ile ilgili etkinlikler | |
11 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerleri ile ilgili etkinlik uygulamaları | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçları | |
13 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçlarının uygulamaları | |
14 | Uygulamaların sonuçlarını değerlendirerek yorumlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Güngör, Erol (2020). Ahlak psikolojisi ve Sosyal Ahlak, yer-Su yayınları.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. | X | |||||
3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | X | |||||
4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. | X | |||||
5 | Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Etik, ahlak ve değerler felsefesinin temellerini açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
2 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişim kuramlarını açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
3 | Erken çocukluk eğitiminde ahlak gelişim, etik ve değerler ile ilgili literatürü açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
4 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerlerini ve etik davranışları açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
5 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerleri ile ilgili etkinlikler hazırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
6 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçlarını tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||
7 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçlarını uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 22 | 44 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 24 | 48 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |