Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Önleyici Rehberlikte Bireyi Tanıma | ORH 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireyi tanımanın önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Bireyi tanımanın amacını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Bireyi tanımanın temel ilkelerini benimser. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Bireyin tanınması gereken yönlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Bireyi tanıma tekniklerini sınıflandırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Bireyi tanıma tekniklerini uygulayabilir. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Bireyi tanıma tekniklerini değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
8 | Elde edilen verileri yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
9 | Sonuçları raporlaştırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bireyi tanımanın önemi ve işlevi | |
2 | Bireyi tanımanın amacı | |
3 | Birey hakkında toplanan bilgiler hangi alanlarda kullanılır | |
4 | Bireyi tanımanın temel ilkeleri | |
5 | Bireyin tanınması gereken yönleri | |
6 | Bireyi tanıma tekniklerinin sınıflandırılması | |
7 | Standart testler | |
8 | Durumsal testler | |
9 | Kendini anlatma testleri | |
10 | Gözlemsel testler | |
11 | Gözlem süreci ve uyulması gereken ilkeler | |
12 | Mevcut tekniklerin uygulanması | |
13 | Değerlendirilmesi ve rapor edilmesi | |
14 | Psikolojik rapor yazabilme becerisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bireyi Tanıma Teknikleri, İbrahim Ethem Özgüven, Nobel Yayın Dağıtım.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bireyi tanımanın önemini kavrar | |||||||||||
2 | Bireyi tanımanın amacını kavrar. | |||||||||||
3 | Bireyi tanımanın temel ilkelerini benimser. | |||||||||||
4 | Bireyin tanınması gereken yönlerini bilir. | |||||||||||
5 | Bireyi tanıma tekniklerini sınıflandırabilir. | |||||||||||
6 | Bireyi tanıma tekniklerini uygulayabilir. | |||||||||||
7 | Bireyi tanıma tekniklerini değerlendirebilir | |||||||||||
8 | Elde edilen verileri yorumlayabilir. | |||||||||||
9 | Sonuçları raporlaştırabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |