Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Toplum Dilbilim TTO 533 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Ön koşul ders bulunmamaktadır. 

Önerilen Seçmeli Dersler

Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. 

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Tuğba DEMİRTAŞ TOLAMAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Toplumdilbilim üzerine kuramsal ve uygulamalı çalışmaları içermektedir.Toplum ve dil arasındaki ve dilin kullanımları ile sosyal yapılar arasındaki karşılıkllı ilişkileri incelemek üzerine yapılandırılmıştır.

Dersin İçeriği

Çok dilli toplumlar, dil değişkeleri, dilde değişme; cinsiyet ve dil kullanımı; biçemler, dil ve kültür, kültürler arası iletişim; dünyada konuşulan Türkçe ve Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesi; farklı toplumlardaki farklı dilsel kullanımlar; dil ve toplum arasındaki ilişkiler, dil kullanımını etkileyen toplumsal faktörler, toplumsal kimlikler ile birey/grupların dilsel davranışları arasındaki etkileşimi; toplumdilbiliminin dil öğretimine olan katkısını açıklayan kavramlar ve kuramlar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Toplumdilbilimin kuramsal temellerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Toplum ve dil bağını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Toplumdilbilim çalışmalarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çok dilli toplumlar, dil değişkeleri, dilde değişme
2 Cinsiyet ve dil kullanımı
3 Biçemler, dil ve kültür
4 Dil ve kültür
5 Kültürler arası iletişim
6 Dil kullanımını etkileyen toplumsal faktörler
7 Dil kullanımını etkileyen toplumsal faktörler
8 Toplumsal kimlikler ile birey/grupların dilsel davranışları arasındaki etkileşimi
9 Toplumdilbiliminin dil öğretimine olan katkısını açıklayan kavramlar ve kuramlar
10 Çiftdilliler ve çiftdillilik
11 Toplumsal çokdillilik
12 Uygulamalı toplumdilbilim
13 İkinci dil öğreniminde toplumsal-kültürel yaklaşım
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Byram , M. and Fleming, M. (2002) Language Learning in intercultural perspective, Cambridge: Cambridge University Press.

Kramsh, C. (1994) Context and culture in language teaching, Hong Kong: Oxford University Press.

Kramsh, C. (1999) Language and culture, Hong Kong: Oxford University Press.

Spolsky, B. (2006) Sociolinguistics, China: Oxford University Press.

Trudgil, P (2001) Sociolinguistics, UK: Penguin.

 

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Toplumdilbilimin kuramsal temellerini kavrar.
2 Toplum ve dil bağını kavrar.
3 Toplumdilbilim çalışmalarını tanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 20 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6