Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültürlerarası İletişim | TTO 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı farklı kültürler arasındaki etkileşim sonucu ortaya çıkan olguları farketmek, ortaya çıkan problemlerin çözüm yolları üzerinde durmaktır. |
Dersin İçeriği | Kültür ve kültürlerarasılık kavramı; küreselleşme, öteki ve ötekileştirme kavramları; kültürel ön yargılar, klişeler, çatışmalar; çok kültürlülük ve ötekilik sorunları; yeni iletişim düzeni, iktidar ve egemenlik ilişkileri, kültürlerarasılık ve küresel medya, kültürlerarası ilişki ve iletişim biçimleri; kültürlerarası iletişim sorunlarının analizi, olası çözüm yolları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültür kavramını ve kültürlerarası ilişkiler hakkında genel bilgileri bilirler. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Üst ve alt kültür ögeleri ayırabilirler. | Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Türk kültürünün temel ögeleri hakkında bilgi sahibidirler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Kültürel etkileşimleri ayırt edebilirler. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Yabancılara Türkçe öğretiminde hangi kültürel ögelerin nasıl aktarılacağını bilir ve uygularlar. | Gösterip Yaptırma, | Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür ve kültürlerarasılık kavramı | |
2 | Küreselleşme, öteki ve ötekileştirme kavramları | |
3 | Küreselleşme, öteki ve ötekileştirme kavramları | |
4 | Kültürel ön yargılar, klişeler, çatışmalar | |
5 | Yeni iletişim düzeni, iktidar ve egemenlik ilişkileri | |
6 | Kültürlerarasılık ve küresel medya | |
7 | Kültürlerarasılık ve küresel medya | |
8 | Kültürlerarası ilişki ve iletişim biçimleri | |
9 | Vize-Ara Sınav | |
10 | Kültürlerarası iletişim sorunlarının analizi | |
11 | Kültürlerarası iletişim sorunlarının analizi | |
12 | Çok kültürlülük ve ötekilik sorunları, olası çözüm yolları | |
13 | Çok kültürlülük ve ötekilik sorunları, olası çözüm yolları | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, Remzi Kitabevi, İstanbul Işılay Göktürk, Kültür Sosyolojisi, Doğu Kitabevi, İstanbul Çiğdem Kağıtçıbaşı, Kültürel Psikoloji, YKY, İstanbul Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi, Ankara Rene Girard, Kültürün Kökenleri, Dost Kitabevi, Ankara |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Kültür kavramını ve kültürlerarası ilişkiler hakkında genel bilgileri bilirler. |
2 | Üst ve alt kültür ögeleri ayırabilirler. |
3 | Türk kültürünün temel ögeleri hakkında bilgi sahibidirler. |
4 | Kültürel etkileşimleri ayırt edebilirler. |
5 | Yabancılara Türkçe öğretiminde hangi kültürel ögelerin nasıl aktarılacağını bilir ve uygularlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |