Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dil Becerilerinin Ölçülmesi | TTO 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin ana amacı, özellikle yabancılara Türkçe öğretilirken hangi seviyede hangi dil becerisinin kazandırılması gerektiğini ortaya koymaktır. Bu bağlamda öğrenicilerin edinmesi gerekli söz dağarcığı başta olmak üzere bilmeleri gereken dil yapıları ortaya konacak ve bu yapılara uygun metin seçimi üzerinde durulacaktır. |
Dersin İçeriği | Türkçe temel dil becerileri: dinleme, konuşma, okuma yazma; Avrupa Dil Portfolyosu ve Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’na göre dil düzeyleri (Temel dil düzeyi A1-A2, bağımsız dil kullanma düzeyi B1-B2, yetkin dil kullanma düzeyi C1-C2), düzeylere göre dilin işlevleri, performans göstergeleri; dil becerilerinin ölçülmesinde kullanılacak yöntem ve teknikler, dil becerisi ölçme ve değerlendirme araçlarının geliştirilmesi, uygulama çalışmaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dil becerilerine ilişkin sınav hazırlayabilir. | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Dil becerilerine ilişkin sınavları değerlendirir. | Proje, | Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil becerileri | |
2 | Dinleme becerisinin ölçülmesi | |
3 | Dinleme becerisine ilişkin sınav hazırlama | |
4 | Okuma becerisinin ölçülmesi | |
5 | Okuma becerisine ilişkin sınav hazırlama | |
6 | Konuşma becerisinin ölçülmesi | |
7 | Konuşma becerisine ilişkin sınav hazırlama | |
8 | Yazma becerisinin ölçülmesi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Yazma becerisine ilişkin sınav hazırlama | |
11 | Dil bilgisinin değerlendirilmesi | |
12 | Dil bilgisi öğretiminde sınav hazırlama ve değerlendirme | |
13 | Genel değerlendirme | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Avrupa Konseyi : Avrupa Dil Portfolyosu Günay Doğan, “Türkçe Öğretimi Üzerine Çalışmalar”, DEDAM Yayınları, İzmir, 2011 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Dil becerilerine ilişkin sınav hazırlayabilir. |
2 | Dil becerilerine ilişkin sınavları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |