Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Metalurji ve Malzeme Mühendisliğine Giriş | MMM 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşulu yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen ders yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DENİZ GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ OSMAN KURT, Dr.Öğr.Üyesi DENİZ GÜLTEKİN, Prof.Dr. FATİH ÜSTEL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında öğrenime başlayan öğrencilere, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği’nin Dünya’daki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimini ve güncel uygulamalarını tanıtmak, alanın ilgili olduğu kavram ve süreçleri ile diğer mühendislik alanları ile ilişkisini anlamalarını, mühendislik sorumluluk ve etik ilkeleri kavramalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Ders, Metalurji, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği ile ilgili kavramların tanıtılması, metalurji ve malzeme mühendisliğinin Dünyadaki ve Türkiye´deki tarihsel gelişimini, diğer bilim ve mühendislik alanları ile ilişkişi, alanın günümüzdeki ve gelecekteki önemi ve uygulamalarını, malzemelerin üretim süreçlerini, sınıflandırılmasını, genel özellikleri ve davranışlarını, metalurji ve malzeme sektörünün küresel ve ulusal ekonomi üzerindeki etkileri ile mühendislikte sosyal sorumluluk ve etik, metalurji ve malzeme sektörünün çevre üzerine etkileri ve SAÜ Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü´nün Eğitim Amaç ve Hedefleri´ni tanıtan konuları içermektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Metalurji, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği ile ilgili temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği’nin tarihsel gelişimini ve güncel uygulamalarını değerlendirir. | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Malzemelerin üretim süreçleri, sınıflandırılması, özellikleri ve davranışlarını temel düzeyde analiz eder | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanını diğer mühendislik alanları ile ilişkilendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği ile ilgili sektörlerin küresel ve ulusal ekonomi üzerindeki etkilerini ve önemini değerlendirir. | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Mühendislik sorumluluk ve etik ilkelerini kavrar. | Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği ile ilgili süreçlerin çevre üzerindeki etkilerini değerlendirir. | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metalurji, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği ile ilgili kavramlar | Kaynaklarda ilgili kısımlar |
2 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliğinin Dünyadaki Gelişimi | Kaynaklarda ilgili kısımlar |
3 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliğinin Türkiye´deki Gelişimi | Kaynaklarda ilgili kısımlar |
4 | Metalurji, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği ile diğer bilim ve mühendislik alanları ile ilişkisi | Kaynaklarda ilgili kısımlar |
5 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliğinin günümüzdeki önemi ve uygulamaları | Kaynaklarda ilgili kısımlar |
6 | Malzemelerin Sınıflandırılması | Kaynaklarda ilgili kısımlar |
7 | Malzemelerin Üretim Süreçleri | Kaynaklarda ilgili kısımlar |
8 | Malzemelerin Genel Özellikleri ve Davranışları | Kaynaklarda ilgili kısımlar |
9 | Metalurji ve Malzeme Sektörünün küresel ve ulusal ekonomi üzerindeki etkileri | Kaynaklarda ilgili kısımlar |
10 | İleri Malzemeler | Kaynaklarda ilgili kısımlar |
11 | Mühendislikte Etik, Mesleki ve Etik Sorumluluk | Kaynaklarda ilgili kısımlar |
12 | Metalurji ve Malzeme Sektörünün Çevre Üzerine Etkileri | Kaynaklarda ilgili kısımlar |
13 | Mühendislik Standartları ve Kariyer Planlama | Kaynaklarda ilgili kısımlar |
14 | SAÜ Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü´nün Eğitim Amaç ve Hedefleri | Kaynaklarda ilgili kısımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. L. H. Van Vlack, Elements of Materials Science and Engineering, Addison-Wesley Pub., 1985. 3.''Introduction to Materials Science'' 1st Edition, Authors: Jean Mercier Gerald Zambelli Wilfried Kurz, eBook ISBN: 9780080950716 Elsevier Science, Published Date: 4th April 2003 Page 460 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Metalurji, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği ile ilgili temel kavramları açıklar. | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği’nin tarihsel gelişimini ve güncel uygulamalarını değerlendirir. | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Malzemelerin üretim süreçleri, sınıflandırılması, özellikleri ve davranışlarını temel düzeyde analiz eder | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanını diğer mühendislik alanları ile ilişkilendirir. | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği ile ilgili sektörlerin küresel ve ulusal ekonomi üzerindeki etkilerini ve önemini değerlendirir. | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Mühendislik sorumluluk ve etik ilkelerini kavrar. | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği ile ilgili süreçlerin çevre üzerindeki etkilerini değerlendirir. | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |