Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Malzemelerin Geri Dönüşümü MMM 446 8 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KENAN YILDIZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Metalurjik tesislerde ortaya çıkan atıkların ve kullanım ömrünü tamamlamış metalik esaslı hurdaların değerlendirilme gerekliliğini ve alanlarını öğrenmek.

Dersin İçeriği

Geri dönüşüm, Metalurjik atıklar ve değerlendirilmeleri, ekonomik ve ekolojik etkiler, metal esaslı hurdalar ve değerlendirilmeleri, metalik olmayan hurdalar ve geri dönüşümü

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Geri dönüşümün önemini kavrar Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
2 Metalik bazlı hurdaların geri dönüşümünü kavrar Anlatım, Bireysel Çalışma, Rol Oynama,
3 Metalik olmayan hurdaların geri dönüşümünü kavrar Anlatım, Bireysel Çalışma, Rol Oynama,
4 Geri dönüşümde ekonomik gerekçeleri izah eder Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Geri dönüşümde ekolojik gerekçeleri izah eder Anlatım, Beyin Fırtınası,
6 Metalurjik atıkların bertarafının önemini kavrar Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Geri dönüşümün ekonomik ve çevresel katkıları
2 Metalurjik atıklar ve çevresel etkileri
3 Demir-Çelik esaslı hurdaların geri dönüşümü ve demir-çelik endüstrisindeki atıklar
4 İkincil çelik üretimi
5 Aluminyum esaslı hurdaların geri dönüşümü ve aluminyum endüstrisindeki atıklar
6 Bakır esaslı hurdaların geri dönüşümü ve bakır endüstrisindeki atıklar
7 Çinko esaslı hurdaların geri dönüşümü ve çinko endüstrisindeki atıklar
8 Diğer metalik hurdaların geri dönüşümü
9 Otomotiv hurdalarının geri dönüşümü
10 Pillerin geri dönüşümü
11 Elektronik atıkların geri dönüşümü
12 Siyanürle altın/gümüş kazanımındaki çevresel etkiler
13 Camların geri dönüşümü
14 Plastiklerin geri dönüşümü
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Geri dönüşümün önemini kavrar 0 0 0 0 0 3 3 3
2 Metalik bazlı hurdaların geri dönüşümünü kavrar 0 0 0 0 0 3 3 0 0 0 3
3 Metalik olmayan hurdaların geri dönüşümünü kavrar 0 0 0 0 0 3 3 0 0 0 3
4 Geri dönüşümde ekonomik gerekçeleri izah eder 0 0 0 0 0 3 3 0 0 0 3
5 Geri dönüşümde ekolojik gerekçeleri izah eder 0 0 0 0 0 3 3 0 0 0 3
6 Metalurjik atıkların bertarafının önemini kavrar 0 0 0 0 0 3 3 0 0 0 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
Toplam 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 15 15
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,04
Dersin AKTS Kredisi 4