Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Zy'de Teknoloji Destekli Öğretim | OEO 016 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Ozel Egitim
|
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UĞUR YASSIBAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Zihin yetersizliği olan bireylerin eğitimden en iyi şekilde yararlanmaları ve günlük yaşamlarında gereksinimlerini karşılayabilmeleri için geliştirilen teknolojiler konusunda öğretmen adaylarına bilgi ve bu teknolojileri kullanma becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Teknoloji, düşük düzey teknoloji, ileri düzey teknoloji, öğretim teknolojisi ve yardımcı teknoloji kavramları, yetersizlik grubuna göre çeşitlenen teknolojiler, Zihin yetersizliği olan öğrencilere öğretimde kullanılabilecek donanım ve yazılımlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitim teknolojilerine ilişkin kavramları betimler | Beyin Fırtınası, | |
2 | Zihin yetersizliği olan öğrencilerin öğretiminde kullanılan araçlar konusunda bilgi verir. | Anlatım, | |
3 | İleri düzey teknolojik araçların özel eğitim ortamlarında kullanımına ilişkin bilgi verir. | Beyin Fırtınası, | |
4 | İleri düzey teknolojilerin öğretim etkinliklerinde nasıl kullanıldığına ilişkin plan yapar | Tartışma, | |
5 | Öğretim etkinliklerinde teknoloji entegrasyonu konusunda bilgi verir. | Soru-Cevap, | |
6 | Teknoloji destekli öğretim uygulaması yapar. | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknoloji, eğitim teknolojisi, öğretim teknolojisi kavramları | |
2 | Özel eğitimde yardımcı teknoloji (YT) kavramı ve bu kavramın gelişimi | |
3 | Ülkemizdeki YT konusundaki çalışmalar | |
4 | YT’lerin seçimi ve değerlendirilmesi süreci | |
5 | Teknoloji entegrasyonu | |
6 | Zihin yetersizliği olan bireylerin eğitiminde kavram öğretimi için kullanılan teknolojiler | |
7 | Zihin yetersizliği olan bireylerin eğitiminde matematik öğretimi için kullanılan teknolojiler | |
8 | Zihin yetersizliği olan bireylerin eğitiminde beceri öğretimi için kullanılan teknolojiler | |
9 | Özel eğitim alanında geliştirilen son teknolojilere bakış | |
10 | Web 2.0 araçları ile içerik geliştirme | |
11 | Web 2.0 araçları ile içerik geliştirme | |
12 | Teknoloji destekli ders planı geliştirme | |
13 | Teknoloji destekli ders planı geliştirme | |
14 | Teknoloji destekli ders planı geliştirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bryant, D.P. and Bryant, B.R.(2012). Assistive Technology for people with disabilities.The Unites States:Pearson Education Inc.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Özel eğitim teknolojilerine ilişkin kavramları betimler | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
2 | Zihin yetersizliği olan öğrencilerin öğretiminde kullanılan araçlar konusunda bilgi verir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
3 | İleri düzey teknolojik araçların özel eğitim ortamlarında kullanımına ilişkin bilgi verir. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
4 | İleri düzey teknolojilerin öğretim etkinliklerinde nasıl kullanıldığına ilişkin plan yapar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
5 | Öğretim etkinliklerinde teknoloji entegrasyonu konusunda bilgi verir. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
6 | Teknoloji destekli öğretim uygulaması yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 93 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |