Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osb'de Temel Becerilerin Kazandırılması | OEO 009 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UĞUR YASSIBAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi UĞUR YASSIBAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere otizm spektrum bozukluğu olan çocukların eğitimindeki temel becerileri kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği | Bu derste, özel eğitim öğretmen adaylarının otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarla çalışırken nasıl eğitsel kontrol kuracakları öğretilecektir.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Otizm Spektrum Bozukluğunu tanımlar | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay, | |
2 | OSB'de temel beceri alanlarını tanımlar | Tartışma, | |
3 | OSB'de temel beceri alanlarının önemini tartışır | Gözlem, | |
4 | OSB'de temel becerilerin hangi yöntemlerle öğretileceğini açıklar | Gezi / Gözlem, | |
5 | OSB'de temel becerilerin öğretiminde kullanılan yöntemleri eğitim ortamlarında öğrencilere nasıl uyarlayacağını tartışır | Rol Oynama, | |
6 | OSB olan bireylerin temel becerilerinin nasıl değerlendirilebileceğini açıklar | Gezi / Gözlem, | |
7 | OSB olan bireylere temel eşleme becerilerinin nasıl öğretileceğini tartışır | ||
8 | OSB olan bireylere temel taklit becerilerinin nasıl öğretileceğini tartışır | ||
9 | OSB olan bireylere temel alıcı dil becerilerinin nasıl öğretileceğini tartışır | ||
10 | OSB olan bireylere oyun becerilerinin nasıl öğretileceğini tartışır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Otizm spektrum bozukluğu | |
2 | Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için temel beceriler | |
3 | Otizm spektrum bozukluğunda temel becerilerin öğretimi | |
4 | Eşleme becerilerinin öğretimi | |
5 | Sınıflama becerilerinin öğretimi | |
6 | Temel taklit becerilerinin öğretimi | |
7 | İki basamaklı taklit becerilerinin öğretimi | |
8 | Vize | |
9 | Temel alıcı dil becerilerinin öğretimi | |
10 | İki basamaklı alıcı dil becerilerinin öğretimi | |
11 | Ortak dikkat becerilerinin öğretimi | |
12 | İfade edici dil becerilerinin öğretimi | |
13 | Temel becerilerin öğretiminde yöntem ve teknikler: ayrık denemeli öğretim, temel tepki öğretimi, pekiştirme, ipucu sunma, hata düzeltme. | |
14 | Temel becerilerin öğretiminde yöntem ve teknikler: ayrık denemeli öğretim, temel tepki öğretimi, pekiştirme, ipucu sunma, hata düzeltme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hannah, L. (2001). Teaching young children with autistic spectrum disorders to learn. A pratical guide fro parents and staff in general education classrooms and preschools. London/UK: The National Autistic Society |
Ders Kaynakları | American Psychiatric Association (2013) Fifth Edition of the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5).
|
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Otizm Spektrum Bozukluğunu tanımlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | OSB'de temel beceri alanlarını tanımlar | |||||||||||||||
3 | OSB'de temel beceri alanlarının önemini tartışır | |||||||||||||||
4 | OSB'de temel becerilerin hangi yöntemlerle öğretileceğini açıklar | |||||||||||||||
5 | OSB'de temel becerilerin öğretiminde kullanılan yöntemleri eğitim ortamlarında öğrencilere nasıl uyarlayacağını tartışır | |||||||||||||||
6 | OSB olan bireylerin temel becerilerinin nasıl değerlendirilebileceğini açıklar | |||||||||||||||
7 | OSB olan bireylere temel eşleme becerilerinin nasıl öğretileceğini tartışır | |||||||||||||||
8 | OSB olan bireylere temel taklit becerilerinin nasıl öğretileceğini tartışır | |||||||||||||||
9 | OSB olan bireylere temel alıcı dil becerilerinin nasıl öğretileceğini tartışır | |||||||||||||||
10 | OSB olan bireylere oyun becerilerinin nasıl öğretileceğini tartışır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 45 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |