Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri OEO 007 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi UĞUR YASSIBAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yanlışsız öğretim kavramını ve yanlışsız öğretimin genel özelliklerini açıklar.
2 Yanlışsız öğretim yöntemlerini bilimsel dayanaklı uygulamalar açısından değerlendirir.
3 Tepki ipucu yöntemlerine uygun öğretim programı hazırlar.
4 Uyaran ipuçlarına ilişkin uygulama örnekleri geliştirir.
5 Yanlışsız öğretim yöntemlerini karşılaştırır.
6 Davranışsal veri toplar, verileri grafiğe dönüştürür ve grafiği analiz eder.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilimsel dayanaklı uygulamalar, UDA ve yanlışsız öğretim
2 Sistematik öğretim ve yanlışsız öğretimde temel kavramlar
3 Sistematik öğretim ve yanlışsız öğretimde temel kavramlar
4 Yanlışsız öğretimde veri toplama, grafiğe dönüştürme ve grafik yorumlama
5 Eşzamanlı ipucuyla öğretim
6 Sabit bekleme süreli öğretim
7 Artan bekleme süreli öğretim
8 Ara sınav
9 İpucunun giderek artırılmasıyla öğretim
10 İpucunun giderek azaltılmasıyla öğretim
11 Aşamalı yardımla öğretim
12 Uyaran ipuçları
13 Yanlışsız öğretim yöntemlerini diğer öğretim yöntemleriyle birlikte uygulama
14 Yanlışsız öğretim yöntemlerini kaynaştırma ortamlarında uygulama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. X
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. X
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. X
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. X
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. X
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. X
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. X
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. X
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Yanlışsız öğretim kavramını ve yanlışsız öğretimin genel özelliklerini açıklar.
2 Yanlışsız öğretim yöntemlerini bilimsel dayanaklı uygulamalar açısından değerlendirir.
3 Tepki ipucu yöntemlerine uygun öğretim programı hazırlar.
4 Uyaran ipuçlarına ilişkin uygulama örnekleri geliştirir.
5 Yanlışsız öğretim yöntemlerini karşılaştırır.
6 Davranışsal veri toplar, verileri grafiğe dönüştürür ve grafiği analiz eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Kısa Sınav 1 4 4
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ödev 2 8 16
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,84
Dersin AKTS Kredisi 4