Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitimde Fiziksel Eğitim ve Spor | OEO 307 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BEKİR FATİH MERAL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. BEKİR FATİH MERAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Feyza Gezgiç |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli bireylere spor ve fizik aktivite yetrlikelrinin artırılması. |
Dersin İçeriği | Özel gereksinimli bireylere spor ve fizik aktivite yetrlikelrinin artırılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Normal gelişim gösteren bireylerin motor gelişimi hakkında bilgi verir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
2 | Özel gereksinimli bireyler için fiziksel aktivite ve sporun katkılarını açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Özel gereksinimli bireyler için beden eğitimi ve sporun psikomotor, bilişsel ve duyuşsal alanla ilgili hedeflerini açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Özel gereksinimli bireyler için geliştirilmiş özel beden eğitimi modellerini açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Özel gereksinimli bireylerin fiziksel aktivite ve spor uygulamalarında değerlendirilmeleri konusunda bilgi verir. | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Anlatım, | |
6 | Özel gereksinimli bireylerin fiziksel aktivite ve spor özellikleri konusunda bilgi verir. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
7 | Özel gereksinimli bireylere yönelik uygulanan fiziksel aktivite ve spor uygulamaları konusunda bilgi verir. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | MOTOR GELİŞİM VE MOTOR ÖĞRENME | |
2 | FİZİKSEL UYGUNLUK VE MOTOR DEĞERLENDİRME | |
3 | VÜCUT FARKINDALIĞI VE POSTÜR | |
4 | FİZİKSEL EĞİTİM, AKTİVİTE, SPOR VE UYARLAMA | |
5 | FİZİKSEL EĞİTİM VE SPORDA ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI | |
6 | FİZİKSEL EĞİTİM VE SPORDA PROBLEM DAVRANIŞLARI AZALTMA YÖNTEMLERİ | |
7 | BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ FİZİKSEL EĞİTİM PROGRAMI | |
8 | ARA SINAV | |
9 | ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ VE DİKKAT EKSİKLİĞİ-HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERDE FİZİKSEL EĞİTİM VE SPOR | |
10 | OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLERDE FİZİKSEL EĞİTİM VE SPOR | |
11 | SEREBRAL PALSİLİ VE TRAVMATİK BEYİN YARALANMASI GEÇİRMİŞ ÖĞRENCİLERDE FİZİKSEL EĞİTİM VE SPOR | |
12 | GÖRME VE İŞİTME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLERDE FİZİKSEL EĞİTİM VE SPOR | |
13 | ÖZEL SAĞLIK PROBLEMİ OLAN ÖĞRENCİLERDE FİZİKSEL EĞİTİM VE SPOR | |
14 | ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERE YÖNELİK SPORTİF FAALİYETLER VE ORGANİZASYONLAR |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Smith, V. & Patterson, S. Y. (2012). Getting into the Game. Sports Programs for Kids with Autism. Jessica Kingsley Publishers. |
Ders Kaynakları | Smith, V. & Patterson, S. Y. (2012). Getting into the Game. Sports Programs for Kids with Autism. Jessica Kingsley Publishers. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Normal gelişim gösteren bireylerin motor gelişimi hakkında bilgi verir. | |||||||||||||||
2 | Özel gereksinimli bireyler için fiziksel aktivite ve sporun katkılarını açıklar. | |||||||||||||||
3 | Özel gereksinimli bireyler için beden eğitimi ve sporun psikomotor, bilişsel ve duyuşsal alanla ilgili hedeflerini açıklar. | |||||||||||||||
4 | Özel gereksinimli bireyler için geliştirilmiş özel beden eğitimi modellerini açıklar. | |||||||||||||||
5 | Özel gereksinimli bireylerin fiziksel aktivite ve spor uygulamalarında değerlendirilmeleri konusunda bilgi verir. | |||||||||||||||
6 | Özel gereksinimli bireylerin fiziksel aktivite ve spor özellikleri konusunda bilgi verir. | |||||||||||||||
7 | Özel gereksinimli bireylere yönelik uygulanan fiziksel aktivite ve spor uygulamaları konusunda bilgi verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 65 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |