Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim Teknolojileri | EBB 208 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK, Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN, Doç.Dr. EBRU ALBAYRAK, Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Mehmet UYSAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretim teknolojisini anlayabilme, öğretim teknolojisinin önemini kavrama, öğretim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile uygulayabilme, eğitimde bilgi teknolojilerinin etkilerini kavrayabilme, ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamalarından haberdar olma, öğretim materyali tasarlama konusunda güncel bilgiye sahip olma. |
Dersin İçeriği | Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretim teknolojisi kavramını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Eğitim ortamlarında bilgi teknolojilerinin kullanımının önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Eğitim ortamlarında kullanılacak öğretim teknolojilerini sınıflar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Ülkemizdeki ve dünyadaki eğitim süreçlerinde öğretim teknolojilerine yönelik güncel uygulamaları karşılaştırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Öğretim materyallerini geliştirmeye yönelik tasarım ilkelerini açıklar. | Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
7 | Öğretim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile bağdaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
8 | Öğretim teknolojisinin önemini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
9 | Öğretim materyallerini amaca uygunluğu ve işlerliği açısından değerlendirir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
10 | Öğretim teknolojilerinin eğitim süreçlerine etkilerini tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar. Eğitimin, teknolojinin, eğitim teknolojisinin ve öğretim teknolojisinin tanımı. | |
2 | Öğretim teknolojisi ve bilim arasındaki ilişki. Öğretim teknolojisinin ilgi alanları. | |
3 | Eğitimde bilgi teknolojileri. Öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması. | |
4 | Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar | |
5 | Ülkemizdeki ve dünyadaki eğitim süreçlerinde öğretim teknolojilerine yönelik güncel uygulamalar | |
6 | Öğretim materyali geliştirmede tasarım ilkeleri. | |
7 | Öğretim materyali geliştirmede öğrenme ve öğretme yöntemleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | İnternetin tanımı. İnternet ve eğitim uygulamaları. | |
10 | Web 2.0’ın tanımı ve içeriği. | |
11 | Öğretim teknolojileri olarak web 2.0 araçları | |
12 | Alana özgü nesne ambarı | |
13 | Tematik öğretim materyali | |
14 | Öğretim materyallerinin değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Kıyıcı, M., Horzum, MB., Akgün, ÖA., Kiper, A., Kırksekiz, A., Demir Kaymak, Z., İşbulan, O., Uysal, M., Tercan, SS., Albayrak, E., Hamutoğlu B., Çam, E., Canan Güngören, Ö., Duman, İ, Gökmen, ÖF. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Ders notu. [2] Öğretim Programları https://ttkb.meb.gov.tr
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | ||||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | ||||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | ||||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | ||||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | ||||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | ||||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğretim teknolojisi kavramını açıklar. | |||||||||||||||
2 | Eğitim ortamlarında bilgi teknolojilerinin kullanımının önemini açıklar. | |||||||||||||||
3 | Eğitim ortamlarında kullanılacak öğretim teknolojilerini sınıflar. | |||||||||||||||
4 | Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları açıklar. | |||||||||||||||
5 | Ülkemizdeki ve dünyadaki eğitim süreçlerinde öğretim teknolojilerine yönelik güncel uygulamaları karşılaştırır. | |||||||||||||||
6 | Öğretim materyallerini geliştirmeye yönelik tasarım ilkelerini açıklar. | |||||||||||||||
7 | Öğretim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile bağdaştırır. | |||||||||||||||
8 | Öğretim teknolojisinin önemini analiz eder. | |||||||||||||||
9 | Öğretim materyallerini amaca uygunluğu ve işlerliği açısından değerlendirir | |||||||||||||||
10 | Öğretim teknolojilerinin eğitim süreçlerine etkilerini tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |