Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortodonti Stajı II | DHF 588 | 5 | 0 + 20 | 10 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi REFİKA TOPAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi REFİKA TOPAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hasta muayenesi, tanı araçlarının kullanımı, ortodontide kullanılan film ve model analizlerinin yapımı ve yorumlanmasının, hareketli aparey planlama ve yapımının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Ortodontik hasta muayenesi, anamnez alma, muayene formunun doldurulması, anterior tek diş çapraz kapanışı düzeltmek için hareketli aparey yapımı, vaka hazırlama ve tartışma, acil ortodontik gereksinimi olan hastalarda tedavi ihtiyacının giderilmesi
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Digital Ortodontik Tedavi Akışı, Planlama ve Digital Ölçü kavramlarını bilir. | Gösterip Yaptırma, Proje, | Performans Değerlendirme, |
2 | Sabit Ortodontik Tedavi ve Hareketli Ortodontik Tedavide Bireylerde Tedavi Planlamasını ve Endikasyonlarını bilir. | Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
3 | Erken ortodontik tedavi gereksinimi olan hastaları tespit eder ve gereken acil ortodontik tedaviyi yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hasta muayenesi ve tanı araçlarının kullanımı | |
2 | Model analizleri | |
3 | Hayce Nance Analizinin uygulanması ve sonuçlarının yorumlanması | |
4 | Hayce Nance Analizinin uygulanması ve sonuçlarının yorumlanması | |
5 | Bolton Analizinin uygulanması ve sonuçlarının yorumlanması | |
6 | Bolton Analizinin uygulanması ve sonuçlarının yorumlanması | |
7 | Sefalometrik çizim için hazırlık | |
8 | Sefalometrik çizim için hazırlık | |
9 | Sefalometrik çizim için hazırlık | |
10 | Sefalometrik noktaların tanımlanması | |
11 | Sefalometrik düzlemlerin tanımlanması | |
12 | Sefalometrik açıların tanımlanması | |
13 | Sefalometrik çizim | |
14 | Sefalometrik çizim | |
15 | Safalometrik çizim | |
16 | Hareketli aparey planlama ve yapımı-Pratik uygulama | |
17 | Hareketli aparey planlama ve yapımı-Pratik uygulama | |
18 | Hareketli aparey planlama ve yapımı-Pratik uygulama | |
19 | Hareketli aparey planlama ve yapımı-Pratik uygulama | |
20 | Pratik uygulama | |
21 | Pratik uygulama | |
22 | Pratik uygulama | |
23 | Pratik uygulama | |
24 | Dijital ağız içi tarama cihazları ile digital ağız için ölçü alma | |
25 | Dijital ağız içi tarama cihazları ile digital ağız için ölçü alma | |
26 | Dijital ağız içi tarama cihazları ile digital ağız için ölçü alma | |
27 | Vize Sınavı | |
28 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Klinik gözlem,klinik pratik uygulama, ödev kontrolü |
Ders Kaynakları | 1. Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics. Mosby elsevier Co. 2007 2. Graber, Vanarsdall, Vig, Huang, Orthodontics, Current Principles and Techniques, 7th Ed 2022. 3. Ülgen M. Ortodonti, Anomaliler, sefalometri, etyoloji, büyüme ve gelişim, tanı. Ankara üniv. Basımevi,2001 4. Ülgen M. Ortodontik Tedavi prensipleri. Istanbul üniv. Basımevi, 1993. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | X | |||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | X | |||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | |||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Digital Ortodontik Tedavi Akışı, Planlama ve Digital Ölçü kavramlarını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Sabit Ortodontik Tedavi ve Hareketli Ortodontik Tedavide Bireylerde Tedavi Planlamasını ve Endikasyonlarını bilir. | ||||||||||
3 | Erken ortodontik tedavi gereksinimi olan hastaları tespit eder ve gereken acil ortodontik tedaviyi yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|