Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ortodonti Stajı II DHF 588 5 0 + 20 10 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi REFİKA TOPAL
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi REFİKA TOPAL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hasta muayenesi, tanı araçlarının kullanımı, ortodontide kullanılan film ve model analizlerinin yapımı ve yorumlanmasının, hareketli aparey planlama ve yapımının öğrenilmesi. 

Dersin İçeriği

Ortodontik hasta muayenesi, anamnez alma, muayene formunun doldurulması, anterior tek diş çapraz kapanışı düzeltmek için hareketli aparey yapımı,  vaka hazırlama ve tartışma, acil ortodontik gereksinimi olan hastalarda tedavi ihtiyacının giderilmesi

 

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Digital Ortodontik Tedavi Akışı, Planlama ve Digital Ölçü kavramlarını bilir. Gösterip Yaptırma, Proje, Performans Değerlendirme,
2 Sabit Ortodontik Tedavi ve Hareketli Ortodontik Tedavide Bireylerde Tedavi Planlamasını ve Endikasyonlarını bilir. Gösterip Yaptırma, Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme,
3 Erken ortodontik tedavi gereksinimi olan hastaları tespit eder ve gereken acil ortodontik tedaviyi yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hasta muayenesi ve tanı araçlarının kullanımı
2 Model analizleri
3 Hayce Nance Analizinin uygulanması ve sonuçlarının yorumlanması
4 Hayce Nance Analizinin uygulanması ve sonuçlarının yorumlanması
5 Bolton Analizinin uygulanması ve sonuçlarının yorumlanması
6 Bolton Analizinin uygulanması ve sonuçlarının yorumlanması
7 Sefalometrik çizim için hazırlık
8 Sefalometrik çizim için hazırlık
9 Sefalometrik çizim için hazırlık
10 Sefalometrik noktaların tanımlanması
11 Sefalometrik düzlemlerin tanımlanması
12 Sefalometrik açıların tanımlanması
13 Sefalometrik çizim
14 Sefalometrik çizim
15 Safalometrik çizim
16 Hareketli aparey planlama ve yapımı-Pratik uygulama
17 Hareketli aparey planlama ve yapımı-Pratik uygulama
18 Hareketli aparey planlama ve yapımı-Pratik uygulama
19 Hareketli aparey planlama ve yapımı-Pratik uygulama
20 Pratik uygulama
21 Pratik uygulama
22 Pratik uygulama
23 Pratik uygulama
24 Dijital ağız içi tarama cihazları ile digital ağız için ölçü alma
25 Dijital ağız içi tarama cihazları ile digital ağız için ölçü alma
26 Dijital ağız içi tarama cihazları ile digital ağız için ölçü alma
27 Vize Sınavı
28 Final Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu

Klinik gözlem,klinik pratik uygulama, ödev kontrolü

Ders Kaynakları

1. Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics. Mosby elsevier Co. 2007

2. Graber, Vanarsdall, Vig, Huang, Orthodontics, Current Principles and Techniques, 7th Ed  2022.

3. Ülgen M. Ortodonti, Anomaliler, sefalometri, etyoloji, büyüme ve gelişim, tanı. Ankara üniv. Basımevi,2001

4. Ülgen M. Ortodontik Tedavi prensipleri. Istanbul üniv. Basımevi, 1993.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. X
2 Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. X
3 Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. X
4 Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. X
5 Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. X
6 Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. X
7 Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. X
9 Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. X
10 Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Digital Ortodontik Tedavi Akışı, Planlama ve Digital Ölçü kavramlarını bilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
2 Sabit Ortodontik Tedavi ve Hareketli Ortodontik Tedavide Bireylerde Tedavi Planlamasını ve Endikasyonlarını bilir.
3 Erken ortodontik tedavi gereksinimi olan hastaları tespit eder ve gereken acil ortodontik tedaviyi yapabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)