Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klinik Tıp Bilimleri II | DHF 591 | 10 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÖZDE GÖKÇE UÇKUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Burun tıkanıklığı yapan sebepler, Rinitler, Rinosinüzitler, Nazal kavite ve paranazal sinüs benign ve malign tümörleri | |
2 | Tonsillofarengeal enfeksiyonlar, Oral kavite tümörleri, Dudak premalign ve malign lezyonları,Nazafarenks kanseri | |
3 | Tükürük bezi enflamatuar hastalıkları, Tükürük bezi tümörleri, Derin boyun efeksiyonları, Epistaksis | |
4 | Sıvı ve elektrolitler, Asit-baz dengesi, Hemostaz, Kan transfüzyonları, Şok | |
5 | Yara bakımı,Yara iyileşmesi, Asepsi-antisepsi, Ameliyat öncesi ve sonrası bakım | |
6 | Travmalı hastaya yaklaşım, Sütürler, Diğer cerrahi malzemeler | |
7 | Genel anesteziye giriş, Endotrakeal entübasyon, İntravenöz anestezikler, İnhalasyon anestezikleri | |
8 | Kardiyak arrest ve kardiyopulmoner resussitasyon, Monitörizasyonda temel prensipler, Oksijen ve karbondioksit, Premedikasyon, Kas gevşeticiler | |
9 | Vize | |
10 | Dental genel anestezi, Lokal anestezikler, Rejyonal anestezi, Genel anestezinin komplikasyonları ve istenmeyen etkileri | |
11 | Merkezi ve periferik sinir sitemi, Motor bozukluklar, Alzheimer hastalığı ve ilişkili bozukluklar, Nöromusküler kavşak hastalıkları, Demiyelinizan bozuklukları | |
12 | Ağrı (baş ağrısı, gerilim tipi baş ağrısı, küme baş ağrısı), Ağrı yönetimi, Antikonvulzanlar | |
13 | Hekim-hasta ilişkisi, Psikiyatrik tanıda kullanılan kavramlar, Psikiyatride psikotik bozukluklar, Şizofreni, Duygudurum bozuklukları, Depresyon, Mani nöbetleri | |
14 | Anksiyete bozuklukları, Panik, Yaygın anksiyete, Fobiler, OKB, Travmatik stresle ilişkili bozukluklar, Kişilik tanımı ve kişilik bozuklukları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | X | |||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | X | |||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | |||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|