Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Stajı I DHF 484 4 0 + 20 10 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FAHRETTİN KALABALIK
Dersi Verenler Doç.Dr. İSMAİL GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. FAHRETTİN KALABALIK, Dr.Öğr.Üyesi EMRE HAYLAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

İntraoral-ekstraoral muayene yöntemlerini öğrenme, radyografik teknikleri öğrenme, uygulama ve radyografileri yorumlama.

Dersin İçeriği

Klinik ve radyografik olarak dişler, çene kemikleri, oral kaviteye komşu diğer iskeletsel yapılar ile oral mukoza ve perioral oral bölge deri hastalıklarını tanıma ve tedavi planı hazırlama. Uygun radyografik tekniği belirleme, uygulama ve radyografi yorumlama

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fiziki hasta muayenesi+radyografik muayene
2 Fiziki hasta muayenesi+radyografik muayene
3 Fiziki hasta muayenesi+radyografik muayene
4 Fiziki hasta muayenesi+radyografik muayene
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu

Önceki yıllardaki teorik derslerde kullanılmış olan ders notları. 

 

 

Ders Kaynakları

Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi kitabı Yazar: Abubekir Harorlı, Yayınevi: Nobel Tıp Kitabevi

White, S. C., & Pharoah, M. J. (2013). Oral radiology: principles and interpretation. Elsevier Health Sciences.

Semih, Ö. (2003). Ağız Hastalıkları Atlası, Tanı kriterleri. Ayırıcı tanı ve Tedavi yaklaşımları, 191-196.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. X
2 Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. X
3 Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. X
4 Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. X
5 Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. X
6 Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. X
7 Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. X
9 Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. X
10 Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)