Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Diş Hekimliği II DHF 406 7 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KENAN CANTEKİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi NESLİHAN YILMAZ, Doç.Dr. KENAN CANTEKİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çocuk hastalarda görülen dental enfeksiyonun yayılım özelliklerini ve tedavi seçeneklerini aktarmak,

Çocuk hastaların endodontik tedavi yaklaşımını öğrenmek,

Dentoalveolar travmatik yaralanmalar ve tedavi prensiplerini tartışmak,

Çocuk hastada erken diş kayıplarının etkilerini aktarmak,

Minimal Girişimsel Diş Hekimliği felsefesini aktarmak

Tedavi planlanması konusunda bilgi sahibi olunmasını sağlamak.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1
2
3
4
5
6
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çocuk Diş Hekimliğinde Kullanılan Restoratif Materyaller
2 Paslanmaz Çelik Kronlar-Süt Ön Diş Restorasyonları
3 Çocuk hastalarda dental enfeksiyonun yayılımı ve ilaç kullanımı
4 İlaç kullanımı devam-reçete yazımı
5 Çocuk Diş Hekimliğinde Lokal Anestezi
6 Sedasyon ve Genel Anestezi
7 Süt Dişleri Çekim Endikasyonları ve kontrendikasyonları
8 Süt Dişlerinde Endodontik Tanı ve tedaviler
9 Genç Daimi Dişlerde Endodontik Tanı ve Tedaviler
10 1. Ara Sınav
11 Endodontik Tedaviler Devam (Apeksifikasyon, Rejeneratif Endodontik tedaviler)
12 Endodonti Vaka Tartışması
13 Çocuklarda Kapanış İlişkileri ve Okluzal Rehberlik
14 Erken süt keser ve molar kaybının etkileri
15 Yer Tutucular ve Koruyucu Ortodontik Uygulamalar
16 Dentoalveolar Travma- Süt Dişleri
17 Dentoalveolar Travma-Daimi Dişler
18 Dentoalveolar Travma-Daimi Dişler
19 Travma devam ve Kısa Sınav
20 Çocuk İstismarı ve İhmali
21 Büyük Azı Keser Hipomineralizasyonu
22 Tatlandırıcılar ve Vitaminler
23 2. Ara Sınav
24 Dental Erozyon
25 Minimal Girişimsel Diş Hekimliği Felsefesi
26 Vaka Tartışması
27 Vaka Tartışması(istenen konuda tekrar)
28 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Welbury, R.R. Pediatric Dentistry, Oxford,London.

McDonald R.E. Dentistry for the Child And Adolescent, Mosby, St. Louis

Meenakshi S., Kher, Ashwin Rao, Çocuk Diş Hekimliğinde Çağdaş Tedavi Yöntemleri

 

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. X
2 Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. X
3 Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. X
4 Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. X
5 Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. X
6 Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. X
7 Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. X
9 Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. X
10 Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1
2
3
4
5
6
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
2. Ara Sınav 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 28 2 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Final 1 8 8
Ara Sınav 2 3 6
Kısa Sınav 2 1 2
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,44
Dersin AKTS Kredisi 3