Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endodonti II | DHF 303 | 3 | 2 + 4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Endodonti 1 |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEVCAN AKÇA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SEVCAN AKÇA, |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör Dr. Ayşenur Kamacı Esen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endodontik tedavide kullanılan materyalleri, başarı-başarısızlık teşhislerini ve kök kanal tedavilsinin yenilenmesi, kök kanal tedavisi sonrası yapılan restorasyonları ve endodontik mikrobiyoloji konularını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Endodontide vaka seçimi ve tedavi planlaması, kullanılan materyaller, kök kanal dolgu yöntemleri, endodontik tedavi sonrası restorasyon, yenilenen kök kanal tedavileri, endodontinin sistemik hastalıklarla olan ilişkisi ve profilaksi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kök kanallarında kullanılan kanal içi medikamanların tamamını bilir | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Kök kanal dolgu yöntemlerini detaylı bilir | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Kanal tedavisinin yenilenme protokolünü bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Başarı ve başarısızlığı değerlendirebilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pulpa ve periapikal doku hastalıkları ve tedavi yöntemleri | |
2 | Pulpa ve periapikal doku hastalıkları ve tedavi yöntemleri | |
3 | Kök kanallarında ilaç kullanımı | |
4 | Kök kanallarında kullanılan materyaller | |
5 | Kök kanal dolgu yöntemleri | |
6 | Kök kanal dolgu yöntemleri | |
7 | Endodontik tedavide başarı ve başarısızlığın değerlendirilmesi | |
8 | Periapikal doku iyileşmesi ve başarı değerlendirilmesi | |
9 | Endodontik tedavide karşılaşılan problemler | |
10 | Başarısız endodontide çözüm yolları | |
11 | Başarısız endodontide çözüm yolları | |
12 | Tekrarlayan endodontik tedavi | Endodontik mikrobiyoloji |
13 | Tekrarlayan endodontik tedavi | |
14 | Ara sınav | |
15 | Endodontide post uygulanması | |
16 | Kök kanal tedavisinin endikasyonları, kontraendikasyonları | |
17 | Dental travmatik yaralanmaların sınıflandırılması ve tedavi yaklaşımları | |
18 | Dental travmatik yaralanmaların sınıflandırılması ve tedavi yaklaşımları | |
19 | Dental travmatik yaralanmaların sınıflandırılması ve tedavi yaklaşımları | |
20 | Endodontik cerrahi | |
21 | Endodontik cerrahide kullanılan aletler | |
22 | Ara sınav | |
23 | Endodonti ve sistemik hastalıklar | |
24 | Endodonti ve profilaksi | |
25 | ||
26 | ||
27 | ||
28 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Alaçam T. Endodonti, Özyurt Matbaacılık, Ankara, 2012 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | X | |||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | X | |||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | |||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kök kanallarında kullanılan kanal içi medikamanların tamamını bilir | ||||||||||
2 | Kök kanal dolgu yöntemlerini detaylı bilir | ||||||||||
3 | Kanal tedavisinin yenilenme protokolünü bilir. | ||||||||||
4 | Başarı ve başarısızlığı değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 50 |
2. Ara Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |