Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Histoloji-Embriyoloji | DHF 216 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZCAN BUDAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ELVAN ŞAHİN, Doç.Dr. ÖZCAN BUDAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Organizmayı meydana getiren dokular ve bazı sistemlerin organlarının mikroskopik yapısı, fonksiyonları ve gelişim bozuklukları hakkında bilgilendirmek. Mikroskop tanıtımı, kullanımı ve histokimyasal işlemler hakkında bilgi sahibi yapmak. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikroskop kullanma | Eğitsel Oyun, | |
2 | Dokuların histolojik özelliklerini bilme | Anlatım, | |
3 | Organların histolojik özelliklerini bilme | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikroskoplar | |
2 | Histolojik doku takibi ve histokimyasal boyama yöntemleri | |
3 | Hücre tanımı ve dokulara giriş | |
4 | Hücre zarı ve sitoplazmik organeller | |
5 | Hücre organelleri, nükleus ve hücre bölünmesi | |
6 | Bağ dokusu | |
7 | Kıkırdak dokusu | |
8 | Epitel dokusu, örtü epiteli | |
9 | Salgı epiteli | |
10 | Kemik dokusu | |
11 | Kemikleşme | |
12 | Kas dokusu | |
13 | Sinir dokusu | |
14 | Ara sınav |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Ross MH, Pawlina W. Histology a text and atlas with correlated cell and molecular biology (5th ed.). Baltimore: Lippincott Williams & Wilkins; 2002 2. Müftüoğlu S, Kaymaz F ve Atilla P. Netter Temel Histoloji. Ankara: Güneş Tıp Kitabevleri; 2009 3. Eşrefoğlu M. Genel Histoloji (2. Baskı). İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi; 2016 4. Solakoğlu S, Erdoğan A ve Mutlu HS. Junqueira Temel Histoloji (14. baskı). Ankara: Güneş Tıp Kitabevleri; 2019 5. Paker Ş. Histoloji. Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi; 1990 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | ||||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | ||||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | ||||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | ||||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | ||||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mikroskop kullanma | ||||||||||
2 | Dokuların histolojik özelliklerini bilme | ||||||||||
3 | Organların histolojik özelliklerini bilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 30 |
2. Kısa Sınav | 20 |
2. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |