Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anatomi | DHF 214 | 2 | 3 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEZİBAN KARACAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. KEZİBAN KARACAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan anatomisini oluşturan sistemler ve temel anatomik terminoloji hakkında genel bilgilerin kavranılması, baş-boyun bölgesini oluşturan kemik, eklem, kas, damar ve sinirlerin hem ayrı yapılar şeklinde hem de bölgesel olarak ele alınarak konu hakkında teorik ve pratik bilgilerin edinilmesidir. |
Dersin İçeriği | Kraniyal sinirler, pterygopalatin-infratemporal-temporal fossalar, boyun fasyaları ve enfeksiyon yayılım yolları, tükürük bezleri, TME, paranazal sinüsler, kranyumun gelişimi, maksillofasiyal bölgenin biyomekanik özellikleri, nörovasküler komplikasyonlarda anatomik mekanizmalar, baş-boyun kesitsel anatomi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Craniumu oluşturan kemikleri ve bunların birbirleri ile olan pozisyonel/fonksiyonel ilişkisini bilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Orbita ve bulbus oculi'nin anatomik yapılarını tarif edebilir | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | TME anatomisini kavrar ve bölgenin komşuluklarını bilir | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Ağız anatomisini tüm oluşturan yapılarla ile bilir | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Larynx-pharynx anatomisini bilir yerleşimlerini ve komşuluklarını tarif eder | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | MSS anatomisi hakkında kısaca bilgi verebilir, mesleki açıdan gereken kısımları açıklayabilir | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
7 | Kranial sinileri bilir ve görev/fonksiyon olarak seyirleri ile birlikte dallarını tarif edebilir | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
8 | Kraniumda yer alan fossaları içinde bulunan damar-sinirler ile birlikte açıklayabilir | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Neurocranium | Kaynaklara çalışma |
2 | Neurocranium | Kaynaklara çalışma |
3 | Viscerocranium | Kaynaklara çalışma |
4 | TME Anatomisi | Kaynaklara çalışma |
5 | Orbita ve Bulbus Oculi | Kaynaklara çalışma |
6 | 1.Kısa sınav | |
7 | Kafa Derisi ve Yüz Mimik Kasları | Kaynaklara çalışma |
8 | Çiğneme Kasları | Kaynaklara çalışma |
9 | Burun Anatomisi | Kaynaklara çalışma |
10 | Ağız anatomisi | Kaynaklara çalışma |
11 | Ağız anatomisi | Kaynaklara çalışma |
12 | Pharynx | Kaynaklara çalışma |
13 | Larynx | Kaynaklara çalışma |
14 | 1.Vize | |
15 | Baş-Boyun Bölgesi Damar ve Sinirler | Kaynaklara çalışma |
16 | Boyun Bölgesi ve Boyun Üçgenleri | Kaynaklara çalışma |
17 | Merkezi Sinir Sistemi Anatomisi | Kaynaklara çalışma |
18 | Merkezi Sinir Sistemi Anatomisi | Kaynaklara çalışma |
19 | Merkezi Sinir Sistemi Anatomisi | Kaynaklara çalışma |
20 | 2.Kısa Sınav | |
21 | Beyin Zarları ve Damarları | Kaynaklara çalışma |
22 | Kraniyal Sinirler | Kaynaklara çalışma |
23 | Kraniyal Sinirler | Kaynaklara çalışma |
24 | 2.Vize | |
25 | Kraniyal Sinirler | Kaynaklara çalışma |
26 | Baş-boyun kesitsel anatomi | Kaynaklara çalışma |
27 | Radyolojik ve Kesitsel Anatomi | Kaynaklara çalışma |
28 | Radyolojik ve Kesitsel Anatomi | Kaynaklara çalışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Netter FH. Diş hekimleri için baş ve boyun anatomisi atlası 3-Her Yönüyle Anatomi Prof.Dr.Yasin ARİFOĞLU 4-Diş Hekmliği İçin Anatominin Temelleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | ||||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | ||||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | ||||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | ||||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | ||||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | ||||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | ||||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | ||||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Craniumu oluşturan kemikleri ve bunların birbirleri ile olan pozisyonel/fonksiyonel ilişkisini bilir | ||||||||||
2 | Orbita ve bulbus oculi'nin anatomik yapılarını tarif edebilir | ||||||||||
3 | TME anatomisini kavrar ve bölgenin komşuluklarını bilir | ||||||||||
4 | Ağız anatomisini tüm oluşturan yapılarla ile bilir | ||||||||||
5 | Larynx-pharynx anatomisini bilir yerleşimlerini ve komşuluklarını tarif eder | ||||||||||
6 | MSS anatomisi hakkında kısaca bilgi verebilir, mesleki açıdan gereken kısımları açıklayabilir | ||||||||||
7 | Kranial sinileri bilir ve görev/fonksiyon olarak seyirleri ile birlikte dallarını tarif edebilir | ||||||||||
8 | Kraniumda yer alan fossaları içinde bulunan damar-sinirler ile birlikte açıklayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Ara Sınav | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 29 | 2 | 58 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 29 | 2 | 58 |
Ödev | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |