Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dil Öğretiminde Yeni Eğilimler | ELT 448 | 8 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Burcu KOÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, İngilizce öğretmen adaylarının İngiliz dili eğitimi alanında teknoloji tabanlı öğrenme, ikinci dil eğitimi/öğrenimi pedagojisine en son yaklaşımlar, İngilizce'yi küresel bir dil olarak konumlandırma, yeni gelişmeler gibi güncel gelişmeler hakkındaki anlayışlarını ilerletmelerini sağlamak, öğrencilerin ilgili alanda yürütülen güncel araştırmalara ve araştırma örüntülerine ilişkin eleştirel farkındalık geliştirmelerine yardımcı olmak, ve kaydedilen geçmiş ve günümüzdeki gelişmeleri değerlendirebilmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, İngilizce'yi ikinci veya yabancı bir dil olarak öğretme ve öğrenme gündeminde olan güncel konulara odaklanmaktadır. İngiliz dili eğitimi alanındaki çağdaş yönelimleri kapsayan şu konular temel alınır: Çok dillilik ve çok dilli eğitim, teknoloji tabanlı öğrenme, ikinci dil eğitimi/öğrenimi pedagojisine en son yaklaşımlar, İngilizce'yi küresel bir dil olarak konumlandırma,Türkiye'deki ikinci dil müfredatındaki değişiklikler, ikinci dil öğretmeni eğitimi, ikinci dil değerlendirmesindeki son gelişmeler, ikinci dil gelişimine yeni bakış açıları ve bireysel farklılık faktörlerinde son eğilimler, ve diğer ilgili konular. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İngiliz dili eğitimi alanındaki uygulamaların alt yapısını oluşturan kuramsal bilgi birikimini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | İngiliz dili eğitimi alanındaki uygulamalara etki eden güncel yaklaşımları analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
3 | İlgili alanda gözlemlenen gelişmeleri değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Pedagojik düzenlemeler sürecinde çağdaş kuramsal gelişmeleri mikro öğretimlere entegre eder. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Güncel araştırmalardan elde edilen verileri İngiliz dili eğitimi alanına uyarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
6 | Çağdaş kuramsal yaklaşımları ders kitapları içerisinde eleştirel analizini yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş / Dersin kapsamı | |
2 | İkinci/yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde temel kavramlar | |
3 | Teknoloji tabanlı öğrenmede çağdaş gelişmeler: Harmanlanmış (Karma) öğrenme ve ters-yüz eğitim | |
4 | İkinci/yabancı dil öğreniminde çağdaş gelişmeler: Postmodernizm ve yöntem-sonrası pedagoji | |
5 | Dünya Dilleri (World Englishes) : EMI, ELF, EIL | |
6 | Çokdillilik ve çokdilli eğitim | |
7 | Türkiye'deki ikinci/yabancı dil müfredatındaki güncel gelişmeler | |
8 | Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi | |
9 | Arasınav | |
10 | Türkiye'de ikinci/yabancı dil öğretmen eğitimi | |
11 | İkinci/yabancı dil değerlendirmesinde güncel eğilimler | |
12 | İkinci/yabancı dil ediniminde güncel durum: Sosyokültürel kuram; Kaos/karmaşıklık teorisi, dinamik sistemler teorisi | |
13 | İkinci/yabancı dil ediniminde bireysel farklılık etkenlerine çağdaş yaklaşımlar | |
14 | İngiliz dili eğitiminde güncel eğilimlerin kısa tekrarı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanı tarafından derlenen seçilmiş makaleler, kitap bölümleri ve kitaplar. |
Ders Kaynakları | Kitaplar: Aronin, L., & Hufeisen, B. (Eds). (2009). The exploration of multilingualism. Philadelphia: John Benjamins Publishing Company. Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. Washington, ,DC: International Society for Technology in Education. Tomlinson, B., & Whittaker, C. (Eds.). (2013). Blended learning in English language teaching: Course design and implementation. London: British Council. Butler, C. (2002). Post-modernism: A very short introduction. New York: Oxford University Press. Chisholm, L. (2004). Changing class education and social change in post-apartehid South Africa. New York: HSRC Press. Jenkins, J. (2015). Global Englishes: A resource for students. New York: Routledge. Kirkpatrick, R. (Ed). (2017). English language education policy in Middle East and North Africa. Cham: Springer. Kumaravadivelu, B. (2003). Beyond methods: Macrostrategies for language teaching. New Haven: Yale University Press. Kumaravadivelu, B. (2006). Understanding language teaching: From method to postmethod. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates. Leung, C., & Street, B. V. (Eds). (2014). The Routledge companion to English studies. New York: Taylor & Francis Group. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İngiliz dili eğitimi alanındaki uygulamaların alt yapısını oluşturan kuramsal bilgi birikimini anlar. | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 |
2 | İngiliz dili eğitimi alanındaki uygulamalara etki eden güncel yaklaşımları analiz eder. | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | İlgili alanda gözlemlenen gelişmeleri değerlendirir. | 2 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | Pedagojik düzenlemeler sürecinde çağdaş kuramsal gelişmeleri mikro öğretimlere entegre eder. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 | 0 | 1 | 1 |
5 | Güncel araştırmalardan elde edilen verileri İngiliz dili eğitimi alanına uyarlar. | 1 | 1 | 5 | 0 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 | 5 | 3 | 1 | 0 | 1 |
6 | Çağdaş kuramsal yaklaşımları ders kitapları içerisinde eleştirel analizini yapar. | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |